Din trygghet på nett er viktig for oss

Med våre mobilabonnement får du ikke bare Telenors solide dekning, men også innebygd sikkerhet. Nettvern, sikkerhetsfilteret i Telenor-nettet, beskytter deg mot utrygge nettsider. I tillegg inkluderer vi Nettslett-forsikring, som gir deg juridisk bistand og hjelp til å fjerne uønsket spredning av privat innhold på nett.  

Inkluderte tjenester – alltid på

Tjenester du alltid har inkludert i mobilabonnementet ditt hos oss
Inkludert
Nettvern

Med mobilabonnement fra Talkmore har du sikkerhetsfilter i Telenor-nettet inkludert. Dette stopper deg fra å besøke nettsider som inneholder virus eller svindelforsøk 

Nettslett ikon
Inkludert
Nettslett

Ingen skal føle seg utrygge på nett. Derfor inkluderer vi Nettslett i våre mobilabonnement, som gir juridisk hjelp dersom privat innhold kommer på avveie.

For ekstra trygghet

Smarte sikkerhetsløsninger du kan aktivere for å bli enda tryggere på nett.

Ekstra trygghet
Digital Trygghet

Forsikringen dekker deg og hele husstanden med

  • Inntil 30 timer juridisk hjelp årlig 
  • Økonomisk kompensasjon opptil 300.000 kr ved ID-tyveri
  • Økonomisk erstatning ved netthandel-svindel
Ikon for forsikring, ett våpenskjold med en knust mobil.
Ekstra trygghet
Plussforsikring

Vår aller beste mobilforsikring              

  • Dekker alle typer skader, også vannskader
  • Tyveri
  • Gjelder uansett hvor i verden du befinner deg

Sikkerhetstrusler du bør være ekstra oppmerksom på

Digital svindel kan føre til store konsekvenser, både personlig og økonomisk. Vi holder deg informert om de
vanligste svindelmetodene du bør være oppmerksom på.

ID-tyveri går ut på at noen bruker dine personlige opplysninger uten tillatelse for å begå svindel. Det kan være å ta opp lån, handle varer eller opprette abonnementer i ditt navn. Dette kan gi store økonomiske og praktiske konsekvenser for den som rammes.

Svindel ved netthandel skjer når du betaler for varer eller tjenester på nettet som aldri blir levert, eller som viser seg å være falske.
Pakkesvindel innebærer at noen utgir seg for å være fra en kjent leverandør av post og lurer deg til å betale et gebyr for å kunne hente ut pakken, eller betale for en pakke du aldri har bestilt. Dette skjer ofte ved hjelp av falske SMS og e-poster om levering.
Phishing er en form for svindel som skjer over SMS, telefon eller e-post. Det går ut på å hente personlig informasjon som innloggings-eller kortinformasjon. Den som bedriver phishing later gjerne som de kontakter deg fra banken din eller en annen kjent virksomhet, slik at du skal tro det er trygt å utgi den sensitive informasjonen de senere misbruker til å trekke deg for penger eller lignende.
BankID-svindel skjer når noen får tilgang til din BankID for å logge inn på dine kontoer eller utføre transaksjoner i ditt navn. Dette kan skje gjennom phishing, sosial manipulasjon der du blir lurt til å dele informasjon eller utføre handlinger, eller datatyveri.
Spoofing er en teknikk som lar svindlere som ringer fra utenlandske numre, få det til å se ut som om de ringer fra et norsk nummer. Dette trikset brukes for å få det til å virke mer troverdig. Målet er å lure offeret til å gi fra seg sensitive opplysninger, som for eksempel bankinformasjon.

Trygghet for hele familien

Med Talkmore Familie får du ikke bare de inkluderte sikkerhetstjenestene, men også ekstra beskyttelse for barna – vi aktiverer automatisk reservasjon mot nummeropplysning og tjenesten Full Kontroll.  
Les mer om Talkmore Familie
Far og datter som snakker

Trenger du hjelp?

Har du blitt svindlet eller trenger hjelp?
Her finner du kontaktinformasjonen til HELP, vår forsikringspartner
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Kontakt oss
Lurer du på noe om våre sikkerhetstjenester? Vi er her for å hjelpe deg!

Ikke Talkmore-kunde enda?

Talkmore-kunder surfer tryggere med garantert full Telenor-dekning!

En tryggere digital hverdag med Digital Trygghet

Talkmore-kunder surfer allerede tryggere på Telenor-nettet. Med Digital Trygghet kan du surfe enda tryggere.