Digital Trygghet – vi spanderer første måneden!

Talkmore-kunder surfer tryggere med Nettvern! Med Digital Trygghet kan de surfe enda tryggere.

Hele 40 % har opplevd digitale sikkerhetstrusler!

Det har aldri vært viktigere med personvern på nett
Gutter som gamer

Ifølge Datatilsynet risikerer hver nordmann å bli utsatt for to-tre forsøk på identitetstyveri i løpet av livet, noe vi i Talkmore vil at våre kunder skal slippe å bekymre seg for.

 

I en fersk undersøkelse vi utførte blant egne kunder, viste det seg at så mye som 40 % har opplevd sikkerhetstrusler på nett. I tillegg har over 150.000 nordmenn opplevd å bli frastjålet sin identitet bare de to siste årene.

Dette har du inkludert i Digital Trygghet:

 

  1. 30 timer juridisk rådgivning med advokat, hvert år, i saker der det foreligger og ikke foreligger tvist
  2. Rask hjelp til begrensing av skadeomfang og iverksetting av tiltak som skal forhindre ytterligere misbruk eller spredning av krenkende innhold på nett
  3. Juridisk bistand for inntil 3 millioner kroner ved tvister
  4. Økonomisk tap for nye varer kjøpt på nett direkte fra forhandler/næringsdrivende der kjøpesummen er mellom 500 og 10.000 kroner
  5. Kompensasjon av økonomiske tap på opptil 300 000,– ved identitetstyveri og krenkende nettpubliseringer
  6. Kompensasjon som følge av tapt lønnsinntekt på opptil 15 000,–
  7. Psykologbistand etter å ha opplevd identitetstyveri eller en krenkende nettpublisering på opptil 30 000,–

Hva kan du gjøre selv?

Nyttige tips og råd om enkle forhåndsregler du bør følge på nett!
  • Ta kontakt med HELP forsikring via www.help.no, på telefon 22 99 99 99 eller ved å sende en mail til post@help.no for å opprette en sak
  • Start gjerne med å fortelle hva saken gjelder og hva du trenger hjelp til
  • Når saken er registrert blir du kontaktet av en HELP-advokat med kompetanse på rettsområdet som saken gjelder, og som vil være ansvarlig for å følge opp saken din og deg videre
  • Du kan enkelt følge saken din på Min Side hos Help
  • Rådgivning med Help før et eventuelt uhell eller i forkant av et kjøp
  • Generelle og spesifikke råd knyttet til hvordan svindel/misbruk skjer og hva man kan gjøre for å forhindre det
  • Generelle og spesifikke råd om hvordan man forholder seg dersom man har mistanke om at man er utsatt for svindel/misbruk
  • Få tilgang på digital kjøpskontrakt på HELPs kundeportal Min Side
  • Talkmore fungerer som tjenesteagent for HELP forsikring
  • Forsikringen er kun gjeldende så lenge du har et aktivt abonnement hos Talkmore
  • Les mer om Digital Trygghet og vilkår PDF