Mobilpant

Bytt inn din gamle mobil og spar penger på ditt neste kjøp i nettbutikken. Smart for lommeboka og miljøet! Bestill ny mobil og bytt inn din gamle.

Slik fungerer mobilpant:

Sparegris
Se hva mobilen din er verdt
Svar på noen enkle spørsmål om mobilen du vil pante, og få en estimert verdi. Mobilen skal være i brukbar og funksjonell stand uten synlig slitasje. 
Nettbutikk ikon
Velg deg en ny mobil med rabatt
Velg deg en ny mobil og legg den i handlekurven. Mobilpant-rabatten trekkes fra din nye mobil med en gang.
SomNy ikon
Send oss din gamle mobil
Sammen med din nye mobil mottar du en tom panteeske fra oss. Klargjør mobilen for retur, legg den  i returesken og send den tilbake til oss – helt kostnadsfritt.

Slik klargjør du telefonen for retur:

Mobilen din må klargjøres for at vi skal kunne ta den imot. Følg veiledningen under for en rask og enkel returprosess.
Sikkerhetskopier

Overfør innhold fra iOS til iOS

Overfør innhold fra iOS til Android

 

Skru av Finn iPhone

  1. Åpne Innstillinger-appen
  2. Trykk på [navnet ditt] > Hvor er?
  3. Trykk på Hvor er? [enhet], og trykk deretter for å slå den av
  4. Skriv inn Apple-ID-passordet ditt
  5. Trykk på Slå av

 

Tilbakestill til fabrikkinnstillinger

  1. Velg Innstillinger > Generelt > Nullstill, og trykk deretter på Slett alt innhold og alle innstillinger
  2. Skriv inn koden eller Apple-ID-passordet
  3. Vent til innholdet har blitt slettet fra enheten

Ta ut SIM-kort 

Du kan beholde SIM-kortet, laderen og annet tilbehør

 

Lad opp mobilen, slå den av

Nå er telefonen klargjort for retur, og kan legge


Viktig! Skadet eller defekt batteri skal ikke sendes under noen omstendigheter.

 

Sikkerhetskopier

Overfør innhold fra Android til Android

Overfør innhold fra Android til iPhone

Skru av Google lås

  1. Innstillinger 
  2. Google 
  3. Kontoinnstillinger 
  4. Slett Google-konto

 

Tilbakestill til fabrikkinnstillinger

Samsung: Innstillinger > Generell styring > Nullstill > Nullstill til fabrikkdata

Sony: Innstillinger > Sikkerhetskopier/tilbakestilling > Fabrikkinnstillinger > Tilbakestill telefon

Huawei: Innstillinger > System og oppdateringer > Tilbakestill > Tilbakestill telefonen, berør Tilbakestill telefonen, og følg instruksjonene på skjermen for å gjenopprette enheten til fabrikkinnstillingene.

 

Ta ut SIM-kort og minnebrikke

Du kan beholde SIM-kortet, minnebrikken, laderen og annet tilbehør

 

Lad opp mobilen, slå den av

Nå er telefonen klargjort for retur, og kan legge


Viktig! Skadet eller defekt batteri skal ikke sendes under noen omstendigheter.

 

Har du noen spørsmål?

Her har vi samlet ofte stilte spørsmål. Finner du ikke svar på det du lurer på? Du finner mer informasjon på våre kundeservice-sider

Ved Mobilpant skal Mobilen være i brukbar og funksjonell stand, og uten synlige skader utover normal slitasje. Med brukbar og funksjonell stand menes at alle Mobilens funksjoner skal virke som normalt. Mobilens skjerm skal også være i normalt god stand uten skader og uten svekkede eller nedsatte skjermfunksjoner.

 

Med normal slitasje i henhold til Talkmores krav menes kosmetisk eller funksjonell slitasje som følger:

 

Som kosmetisk slitasje regnes som eksempel:

  • Små riper i glasset, men ingen hakk, bulker eller dype skraper
  • Noen få små hakk i rammen av mobilen
  • Noen små riper på mobilens ytre

 

Som funksjonell slitasje regnes som eksempel:

  • Knapper som er harde å trykke inn, men fungerer som normalt 

Returemballasje sendes med din nye telefon. Din gamle telefon må sendes innen 10 dager fra du har mottatt din nye telefon.

Om ikke mobilen sendes til Talkmore vil du få purring om å sende telefonen i retur, om den ikke blir sendt inn vil du bli etterfakturert på din Talkmore mobilfaktura. Hvis du ønsker din mobiltelefon i retur, må henvendelsen besvares innen 3 virkedager. Besvarer du ikke denne henvendelsen kan du ikke kreve mobiltelefonen din returnert.  

Blir mobilen sendt uten at tastelås og sporing er slått av vil hele beløpet vil bli etterfakturert.

Verdien du får oppgitt er basert på svar du gir om mobilens stand ved registering av Mobilpant.

 

Om svarene som ble gitt ikke samsvarer med mobilens stand kan mellomlegg etterfaktureres av Talkmore. Talkmore forbeholder seg retten til å til å tilby en annen pris, etter at Mobilen er blitt inspisert. Er avviket større en 1000,– vil vi kontakte deg. 

Angreretten gjelder selvsagt for din nye telefon, og om du angrer på kjøpet av ny mobil, men likevel sender inn din gamle telefon, vil du motta beløpet til gode på din mobilfaktura.