Mobilpant

Smart for lommeboka og miljøet

Hva er Mobilpant?

Mobilpant er en tjeneste fra Talkmore du kan bytte inn din gamle mobil og spare penger på ditt neste kjøp i nettbutikken. 

 

Hvordan fungerer Mobilpant?

  1. Ved kjøp av ny mobiltelefon i nettbutikken blir du spurt om du ønsker å benytte deg av Mobilpant
  2. Du må deretter fylle ut et skjema om telefonens IMEI nummer og tilstand
  3. Systemet generer da et tilbud basert på informasjonen du har lagt inn
  4. Når du mottar din nye mobiltelefon mottar du samtidig returemballasje til innsending av den gamle mobiltelefonen din. Mobilen må sendes til Modino innen 10 dager fra du har mottatt din nye mobiltelefon

Hva er kravet til din gamle mobil før du kan benytte Mobilpant?

  • Mobilen må være i brukbar og i funksjonell stand
  • Mobilen må være uten synlige skader utover normal slitasje
  • Alle funksjonene til mobilen må virke som normalt
  • Skjermen skal være i normalt god stand uten skader og uten svekkede eller nedsatte skjermfunksjoner

 

Hva må du gjøre før mobilen sendes inn?

  1. Sørg for at all personlig data er sikkerhetskopiert og slettet fra mobiltelefonen før du sender den
  2. Sørg for at mobiltelefonen ikke har skjermlås, PIN-kode eller passord. Vi anbefaler at du bruker «Gjenopprett til fabrikkinnstillinger»
  3. Fjern SIM-kort og eventuelt minnekort fra mobiltelefonen. Behold lader og annet tilbehør. Du kan fint bruke samme SIM-kort igjen
  4. Deaktiver sporingstjenester og koder. Alle koder/låsefunksjoner må deaktiveres (for eksempel Find My iPhone og Find My Device)
  5. Lad mobiltelefonen til 100 % og slå den av
  6. Ved innsending aksepterer du at det foretas en helhetsvurdering av mobiltelefonen. Mobiltelefonen må være komplett og uten uautoriserte deler, og kan ikke ha vært reparert av et uautorisert verksted

Viktig: Batterier som har en skade eller er defekte skal ikke sendes inn under noen omstendigheter.

 

Hva får jeg for min brukte mobil?
Verdien du får oppgitt er basert på svarene dine om mobilens stand ved registrering av Mobilpant.

Hva skjer hvis jeg ikke sender inn mobilen?
Om du ikke sender inn din gamle mobiltelefon innen 10 dager etter mottak av bestillingen din, kommer vi til å etterfakturere Mobilpanten på mobilfakturaen din. Etterfaktureringen skjer 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din.

Hva skjer om jeg angrer på et kjøp hvor jeg har brukt Mobilpant?
Om du angrer på kjøpet av din nye mobil blir verdien av innbytte-mobiltelefonen lagt til som kreditt på din neste mobilfaktura. Beløpet trekkes fra mobilfakturaen hver måned til beløpet er oppbrukt.

Jeg har sendt inn mobilen min via Mobilpant, men jeg angrer. Kan jeg få mobilen tilbake?
Nei, det er ikke mulig å få sendt tilbake en mobiltelefon som har kommet inn på Mobilpant.

Hvorfor fikk jeg en annen pris enn hva som først ble rapportert? 
Om svarene som ble gitt ikke samsvarer med mobiltelefonens stand kan mellomlegg etterfaktureres av Talkmore. Talkmore forbeholder seg retten til å tilby en annen pris, etter at mobiltelefonen har blitt inspisert. Talkmore kontakter kunden med informasjon om ny verdi og eventuell etterfakturering.


Hvor ofte kan jeg benytte Mobilpant? 
Du kan benytte Mobilpant en gang per ordre, og en gang per kunde i løpet av 12 måneder.  

Fant du det du lette etter?

Levering og lagerstatus

Her har vi samlet nyttig informasjon rundt levering og lagerstatus i nettbutikken.

Les mer

SomNy

Gå for et grønnere valg - kjøp brukt mobil!

Les mer

Bestillingsløp og mobilrabatt

Her finner du informasjon om bestilling, mobilrabatt, angrerett og reklamasjon i nettbutikken.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.