Forsøk aller først å slå av og på telefonen din. Dette løser ofte ukjente problemer. Fungerer det fortsatt ikke kan dette være årsaken:
Jeg har nytt SIM-kort, hvorfor fungerer det ikke?
Hvis du nylig har bestilt abonnement hos oss tar det normal seks virkedager fra bestilling til SIM-kortet ditt aktiveres og kan tas i bruk. Dato og tidspunkt for aktivering står spesifisert i bekreftelses epost og velkomstbrev du mottok med SIM-kortet.
Dersom du har valgt å hente SIM-kort på Narvesen eller 7/11 må dette aktiveres via Mine Sider eller Talkmore-appen. Etter kortet er aktivert vil du se tidspunkt for aktivering på bekreftelses siden. Ved aktivering av SIM-kort setter vi i gang overføring av nummeret ditt, og dette tar som regel 2 virkedager.
Dersom du allerede er kunde hos oss, men har bestilt nytt SIM-kort må dette aktiveres via Mine Sider eller Talkmore-appen.
Se veiledning for aktivering av SIM-kort her. Husk at du alltid må skru telefonen av og på når du har byttet SIM-kort.
Hva betyr feilmeldinger om SIM-kort?
Dersom du får opp feilmeldinger som: Sett inn SIM, SIM-kort mangler eller Ingen SIM-kort betyr dette at det ikke er kontakt mellom telefonen og SIM-kortet ditt. Hvis du får opp en slik feilmelding sier dette at SIM-kortet ikke er sagt inn riktig, at SIM-kortet er defekt, eller at det er noe feil med telefonen din.
Det første du bør prøve å gjøre er å ta SIM-kortet ut av telefonen, sette det inn igjen og skru telefonen helt av og på.
Dersom dette ikke løser feilen anbefaler vi å prøve SIM-kortet i en annen telefon. Hvis feilen også oppstår i en annen telefon betyr dette som regel at SIM-kortet er defekt og at du trenger et nytt ett. Du bestiller enkelt SIM-kort via Mine Sider eller Talkmore-appen.
Trenger du nytt kort? Prøv eSIM
Hvis SIM-kortet ikke fungerer, kan du bestille et nytt – eller bytte til eSIM, et digitalt SIM-kort som aktiveres direkte i mobilen din.
Med eSIM slipper du å vente på levering, og du trenger ikke sette inn noe fysisk kort. Alt lastes ned og aktiveres trygt med BankID – rett fra Mine Sider eller Talkmore-appen.
Det går raskt, og du er på nett igjen i løpet av få minutter. Kom i gang med eSIM
Er det problemer med dekningen?
Dersom telefonen din ikke har dekning, eller viser Ingen tjeneste kan dette skyldes midlertidige problemer på mobilnettet. Se etter pågående driftsmeldinger på din adresse her.