Bestille og aktivere SIM-kort

Her har vi samlet nyttig info og svar på ofte stilte spørsmål rundt bestilling og aktivering av SIM-kort.

Hvordan bestiller jeg nytt SIM-kort?

SIM-kort bestilles raskt og enkelt via Mine Sider eller Talkmore-appen.

Slik gjør du:

  1. Logg deg inn på Mine Sider eller i Talkmore-appen (PS: sørg for å ha den siste versjonen av appen installert). 

  2. Gå til SIM-kort og tjenester, velg SIM-kort

  3. Trykk Bestill flere
  4. Velg om du ønsker å bestille et vanlig fysisk SIM-kort, eller velg eSIM
  5. Ved bestilling av vanlig SIM-kort velger du så leveringsmetode og trykk Bestill SIM-kort nå
  • Dersom du velger Hent selv i dag sender vi deg en hentekode på SMS og e-post, og du kan hente ut et kort med en gang på hvilken som helst Narvesen eller 7/11.
  • Har du valgt å motta kortet ditt per post sendes det ut fortløpende, og kortet vil normalt være levert innen 5 virkedager. Leveringstid kan variere basert på postgang og adresse.
  • Dersom du har valgt eSIM kommer det an på enheten din hvordan dette aktiveres. Les mer om det her. 

 

 

Bestilling av nytt fysisk SIM-kort koster 99,– og belastes ved neste faktura. Å bestille eSIM er kostnadsfritt. 

 

Hvordan aktiverer jeg et nytt fysisk SIM-kort?

Etter du har mottatt SIM-kortet ditt må dette aktiveres via Mine Sider eller i Talkmore-appen.

Slik gjør du:

  1. Logg deg inn på Mine Sider eller i Talkmore-appen

  2. Gå til SIM-kort og tjenster, velg SIM-kort
  3. Trykk Aktiver et SIM-kort, velg hva du vil aktivere SIM-kortet som, trykk Gå videre
  4. Tast inn 12 sifferet SIM-nummer og trykk Aktiver SIM nå

Ditt SIM-kort vil nå aktiveres og være klart for bruk i løpet av 15 minutter.

Skru telefonen av og på etter aktivering av det nye SIM-kortet.

Fant du det du lette etter?

SIM-kortet mitt virker ikke

Her har vi samlet nyttig info og svar på ofte stilte spørsmål for deg som opplever problemer med SIM-kortet ditt.

Les mer

Bestille og aktivere SIM-kort

Hent ut et nytt SIM-kort på Narvesen eller 7/11 med en gang, les mer her.

Les mer

Hvordan får jeg SIM-kortet mitt?

Du kan velge mellom å få SIM-kortet tilsendt i posten eller om du vil hente det med en hentemelding på din nærmeste Narvesen eller 7 Eleven/ YX/7-Eleven.  

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.