Bestille nytt SIM-kort

Her kan du lese om hvordan du bestiller nytt SIM-kort – enten eSIM, som er vår raskeste og enkleste løsning, eller fysisk SIM-kort hvis du foretrekker det.

Hvilket SIM-kort bør jeg velge?

  • eSIM gir en rask og fleksibel løsning uansett om du bytter mobil, trenger nytt SIM-kort eller setter opp en ny enhet. Det lastes ned digitalt, mobilen er klar på få klikk, og det er kostnadsfritt å ta i bruk som hoved-SIM. Du slipper også å vente på post eller håndtere et fysisk kort.
  • Et fysisk SIM-kort er et alternativ hvis du ønsker et tradisjonelt kort, eller trenger det til en enhet som ikke støtter eSIM. Det koster 99,– og sendes i posten. Kortet aktiveres når du mottar det.

 

Slik bestiller SIM-kort:

  • Logg inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider
  • Gå til Tjenester > SIM-kort
  • For eSIM: Velg Bestill SIM-kort.
    For fysisk SIM: Velg Fysisk SIM-kort.
Ofte stilte spørsmål
Et fysisk SIM-kort koster 99,–. Det er kostnadsfritt å bestille eSIM.

Fysisk SIM-kort sendes normalt innen 1–3 virkedager.

Du kan aktivere SIM-kortet i Talkmore-appen eller på Mine Sider. 
Se veiledning her
Bestill et nytt SIM-kort i Talkmore-appen eller på Mine Sider. Det gamle SIM-kortet slutter automatisk å virke når du aktiverer det nye, slik at ingen andre kan bruke det.
Det finner du ut ved å taste inn *#06# i Telefon-appen – akkurat som om du skulle ringe et nummer. Da får du opp informasjon om mobilen. Hvis du ser en linje som heter EID, betyr det at mobilen din støtter eSIM.
Ikke nødvendigvis. Hvis det gamle SIM-kortet passer i den nye mobilen og fungerer som det skal, kan du bruke det videre.
Bruker du eSIM, må du aktivere et nytt eSIM til den nye mobilen.

Trippel-SIM betyr at SIM-kortet kommer i tre størrelser i ett og samme kort. Du knekker enkelt ut den størrelsen mobilen din trenger.
Størrelsene som følger med:

  • Nano-SIM – minste størrelse (brukes i de fleste nyere mobiler)
  • Micro-SIM – mellomstor
  • Standard-SIM – største størrelse
Fant du det du lette etter?
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.