Må nytt SIM-kort sendes i posten?
Nei, du kan velge å hente ut et nytt SIM-kort på en hvilken som helst Narvesen eller 7/11! Da slipper du å vente på postgangen, og kan hente og aktivere et nytt kort med en gang.
OBS! Ved bestilling av helt nytt nummer kan du ikke hente ut et kort. Av personvernhensyn må det første kortet til et helt nytt nummer sendes til folkeregistrert adresse.
Hvordan bestiller jeg som eksisterende kunde hente-SIM?
Du bestiller hente-SIM via Mine Sider eller Talkmore-appen. Slik gjør du:
- Logg inn og gå til Hjem (hovedsiden)
- Trykk på SIM-kort og velg Bestill flere, og velg SIM-kort
- Velg antall SIM-kort du vil bestille, og trykk Gå videre. Merk at du kun kan bestille ett SIM-kort av gangen dersom du vil hente SIM-kortet i butikk.
- Her velger du Hent selv i dag og trykker Bestill SIM-kort nå
Du vil nå motta en hentekode på SMS og epost. Kortet ligger allerede klart til henting hos Narvesen og 7-eleven butikkene. Ta med hentekoden du fikk slik at du kan oppgi denne når du henter kortet. Etter du har hentet ut kortet skal det aktiveres via Mine Sider eller i Talkmore-appen. Se veiledning for aktivering her.
Hvordan bestiller jeg som ny kunde hente-SIM?
Ved bestilling av nytt abonnement får du mot slutten av bestillingsløpet valget mellom å hente SIM-kort selv, eller få det tilsendt i posten.
Dersom du velger å hente kortet selv vil du motta en hentekode på SMS og epost som du bruker til å hente ut kortet. Etter korter er hentet ut aktiveres det via Mine Sider eller Talkmore-appen. Finn veiledning for aktivering her.
Når du har bestilt SIM-kort mottar du hentekvittering på e-post og SMS. Hentekvitteringen er gyldig i 30 dager. Vis hentekvitteringen og legitimasjon i din nærmeste Narvesen, 7-eleven eller YX/7-eleven for å hente ut ditt nye SIM-kort
Passer SIM-kortet i min mobil?
SIM-kortet du mottar er et såkalt Trippel-SIM og kan tilpasses alle mobiltelefoner ved å knekke det ut til nødvendig størrelse.