BankID-appen erstatter gradvis BankID på mobil. Her kan du lese mer om hvorfor og hvordan du aktiverer BankID-appen.
BankID-appen erstatter gradvis BankID på mobil. Her kan du lese mer om hvorfor og hvordan du aktiverer BankID-appen.
BankID-appen er allerede iverksatt hos nesten 100 banker i Norge, men er du kunde hos SpareBank 1, Nordea eller Danske Bank, må du benytte deg av deres egen kodeapp for BankID.
Hvis det er lenge siden du har brukt kodebrikken, kan det hende at din BankID har utløpt. Dette vil du kunne se på oversikten på Min BankID. Uten en aktiv BankID med kodebrikke, vil du heller ikke få aktivert appen, og må bestille et nytt BankID-sertifikat i din bank. Beregn god tid, da det kan være noe leveringstid på dette.
Noen brukere vil også ha sin ordinære BankID (kodebrikken) i én bank, og sin BankID på mobil i en annen bank.
Da må du sjekke at du har ordinær BankID i en bank som støtter appen. Du kan nemlig oppleve at du kommer i gang med aktiveringen og deretter får feilmelding hvis din ordinære BankID er utstedt av en bank som ikke støtter appen.
Passordet for din BankID vil være tilsvarende som det du bruker sammen med kodebrikken. Når du skal bruke BankID på app vil du trenge dette passordet. Skulle passordet være glemt, kan du bestille nytt i din nettbank eller ved å kontakte banken. Skriver du passordet feil for mange ganger vil din BankID sperres, og da tar du bare kontakt med banken din for å gjenåpne din BankID.
Du velger selv om du vil aktivere med BankID eller BankID på
mobil. I noen banker kan du også aktivere med koder på SMS og e-post - se hvilke banker her.
Husk å tillate varslinger fra appen, så blir det enklere når du bruker BankID.
Her finner du mer informasjon om aktivering.
1. Velg BankID, ikke BankID på mobil
2. Velg BankID-app som metode
3. Godkjenn varsel på telefonen. Har du Apple-telefon eller -nettbrett, kan du holde fingeren på varselet, og godkjenne derfra uten å åpne appen. Se hvordan dette gjøres her.
4. Skriv inn BankID-passordet. Snart vil det være mulig å logge inn ved å bruke ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller PIN-kode.
Så bra! Takk for din tilbakemelding.
Vi beklager at du ikke fant det du lette etter! Prøv et søk eller kontakt oss hvis du ikke finner svaret.
Som ny kunde anbefaler vi å gjøre seg kjent med profilen din på Mine Sider og i Talkmore-appen slik at du kan følge med på forbruk, se og betale faktura, administrerere abonnementet ditt og legge til ekstra pakker.
Les merBestill SIM-kort i posten eller hent det på Narvesen eller 7Eleven og aktiver det via Minesider eller Talkmore-appen.
Les mer