Frakt og levering

Her har vi samlet nyttig info og spørsmål på ofte stilte spørsmål om frakt og levering av bestilling.

Frakt og levering
Vi leverer kun til fastlands-Norge, Jan Mayen og Svalbard. Av sikkerhetsmessige hensyn leverer vi kun til den adresse som blir oppgitt under betalingsalternativene gjennom Klarna. Har du spørsmål om levering, kontakt kundeservice på telefon 91509915.

Ordreutsendelse
Vi sender ut samme dag dersom bestillingen er registrert hos oss før kl. 14:00 og varen er på lager. Bestillinger som blir registrert etter kl. 14:00 blir sendt påfølgende arbeidsdag.

Leveringsmåte
Vi sender ut bestillinger med Porterbuddy og Bring sin tjeneste Servicepakke for utlevering. Det er ikke mulig å hente din bestilling fysisk hos oss.

Vi benytter Porterbuddy og Bring sine satser for frakt. Pris for frakt blir oppgitt før du bekrefter din bestilling til oss.

Pakkesporing
Leveringsbekreftelse med sporingsnummer til din pakke sendes til deg pr e-post når pakken sendes fra vårt lager. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, kan du bruke sporingsnummer som du har fått fra posten.


Merverdiavgift (moms/MVA.) Jan Mayen og Svalbard

Du kan få refundert merverdiavgift om du kjøper en vare eller frakter en vare til Jan Mayen eller Svalbard. MVA vil ikke bli kreditert automatisk når du bestiller, derfor må du gjøre følgende: 

  • Bestiller du varen direkte til Jan Mayen eller Svalbard må du ta kontakt med Modino og informere om det. Når Modino har bekreftet at varen blir sendt til Jan Mayen eller Svalbard vil MVA bli kreditert.
  • Bestiller du en vare som du skal frakte til Jan Mayen eller Svalbard må du først bestille varen. Deretter må du ta kontakt med Modino som vil sende et skjema ferdig utfylt med varer og priser. Skjemaet som du mottar må ha stempel hos tollvesenet eller sysselmester. Ferdig utfylt skjema skal sendes i retur til Modino som vil kreditere MVA.

Skade under transport
Om varen er skadet under transport med Posten, skal følgende gjøres:

  • Du må ta vare på emballasje samt produktene.
  • Meld fra skriftlig til Talkmore via talkmore@modino.no.
  • Når Talkmore har registrert saken går du til posten med den skadde forsendelsen og emballasjen.
  • Ta gjerne bilder av skaden for dokumentasjon.
  • Sammen med posten skriver du ut en skademelding.
  • Postens skademelding sendes til Talkmore sammen med den forsendelsen som er skadet.
  • Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng til når du har hentet/mottatt produktet.

Problemer ved kreditering

Har du mottatt kreditnota, men ingen penger?
Kontakt oss da på e-post (talkmore@modino.no).
Fant du det du lette etter?

Har du bestilt en av de nyeste modellene?

Dersom du har bestilt en nylansering eller en av de nyeste modellene, kan det være noe ventetid. Her har vi samlet nyttig info og svar på ofte stilte spørsmål rundt venteliste.

Les mer

Levering og lagerstatus

Her har vi samlet nyttig informasjon rundt levering og lagerstatus i nettbutikken.

Les mer

Levering til en annen adresse?

Skal du kjøpe telefon i gave, eller må få den levert til en annen adresse? Ler mer om hvordan her

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.