Alle fakturaer vi sender ut har en forfallsdato, og denne er siste dato for betaling av faktura. Dersom faktura ikke betales til forfall, kan det påløpe purregebyrer, sperring av abonnement og inkassosak.
Hva skjer om jeg glemmer å betale en faktura til forfall?
Dersom faktura ikke betales innen forfallsdato vil du etter 15 dager motta en purring fra oss på SMS og epost, samt et purregebyr på 35,– påløpe.
Hvis faktura ikke er betalt 31 dager etter forfallsdato vil det sendes et inkassovarsel med ny betalingsfrist på SMS og epost, samt et purregebyr på 35,– påløpe.
Om inkassovarselet ikke betales til forfallsdato vil faktura gå til inkasso hos Intrum. Når det opprettes en inkassosak på en utestående faktura du har hos oss vil abonnementet ditt sperres for både utgående og innkommende trafikk, og vi varsler deg angående dette på SMS. Ved gjenåpning etter sperret abonnement påløper gjenåpningsgebyr på 399,–.
Har fakturaen din blitt sendt til Inkasso/Intrum?
Dersom fakturaen din har gått til Inkasso bør den betales innen fristen for å unngå videre eskalering av renter og salær. Du kan se og betale dine utestående inkassosaker på Din Side hos Intrum.
For spørsmål eller henvendelser rundt saken din må du ta kontakt med Intrum sin kundeservice.