Digitalt eierskifte

Har du et mobilnummer som skal overføres til en ny eier? Nå kan du enkelt bytte eier digitalt. Prosessen gjøres trygt med BankID, og både nåværende og ny eier får full oversikt underveis.
Hvordan endrer jeg eier?

 

  1. Logg inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider
  2. Velg nummeret eller numrene du vil overføre
  3. Fyll inn opplysninger om ny eier (e-post og mobilnummer)
  4. Se over at alt stemmer og bekreft med BankID
  5. Ny eier får en e-post for å godkjenne
  6. Du kan følge statusen i appen og får beskjed når alt er klart

Viktig: Alle fakturaer må være betalt før eierskiftet kan utføres.

  1. Åpne e-posten med forespørselen
  2. Klikk på lenken og se over opplysningene
  3. Bekreft at du vil overta nummeret
  4. Bekreft med BankID
  5. Du får beskjed når nummeret er overført

Opplysningstjenester (som 1881) oppdateres normalt dagen etter, men det kan ta noen dager før endringen vises.

Hva skjer med tjenestene og fordelene mine?
  • Aktive rabatter, for eksempel OBOS og NAF
  • Tilleggstjenester som Digital Trygghet, ID-vakt, Ring til Utlandet og Tvilling-/Datakort
  • Inkluderte tjenester som Nettvern, Nettslett og Svindel- og Nummervarsel
  • Data Rollover følger med videre i det abonnementet du har. Hvis du bytter abonnement vil Data Rollover gjelde for det nye abonnementet. 
  • Mobilforsikring (inkludert Etterforsikring) fortsetter hos den gamle eieren og overføres ikke til ny eier.
  • Trumf, Norwegian Reward og andre partnerprogram – må registreres på nytt av den nye eieren.
  • Databoost – nullstilles ved eierskifte, og den nye eieren starter med fem helt nye pakker.
  • Utgåtte rabatter og kampanjer følger ikke med videre.
  • Historikk – all tidligere informasjon om abonnement, forbruk og fakturaer blir ikke med til den nye eieren.
Ulike varianter av eierskifte
Når et nummer flyttes fra ett enkeltabonnement til et annet, fortsetter abonnementet som før. Ønsker du i stedet å samle flere numre i en familiepakke med felles datapakke, kan dette gjøres etter at eierskiftet er fullført.
Når et nummer flyttes fra enkeltabonnement til en familiepakke, avsluttes det gamle abonnementet og eventuell Data Rollover blir ikke med videre. Nummeret legges inn i familiepakken og blir en del av den felles datapakken som deles mellom familiemedlemmene.

Når et nummer flyttes ut av en familiepakke, følger ikke den felles datapakken med videre. For å fortsette hos Talkmore må det settes opp med et nytt abonnement med egen datapakke og faktura.

Når et nummer flyttes fra én familiepakke til en annen, avsluttes tilgangen til den gamle pakken. Nummeret blir automatisk lagt inn i den nye familiepakken hos den nye eieren, og deler datapakken med de andre i familien der.

Når et nummer flyttes fra bedrift til privat, vil bedriftsfordelene (som bruk i hele Europa) falle bort. Til gjengjeld får du privatfordeler, som for eksempel Databoost.

Eierskifte mellom bedrifter kan foreløpig ikke gjøres digitalt. Du må derfor bruke eierskifteskjemaet. Her finner du skjemaet

Eierskifte fra privat til bedrift kan foreløpig ikke gjøres digitalt. Du må derfor bruke eierskifteskjemaet. Her finner du skjemaet

Fant du det du lette etter?
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.