Vilkår for Talkmore Nettbutikk
Bestiller må være fylt 18 år.
Talkmore samarbeider med Klarna for å tilby deg fleksible, enkle og trygge betalingsmåter når du kjøper din nye telefon. Du kan selv velge ønsket betalingsmåte. Betaling skjer i henhold til nærmere avtale mellom deg og Klarna.
Klarna bruker de nyeste sikkerhetsmekanismene for å beskytte informasjonen din og forhindre uautoriserte kjøp. Klarnas kjøperbeskyttelse fratar deg alt ansvar i forbindelse med svindel. Les brukervilkårene her. Du kan også finne svar på ofte stilte spørsmål om nettbutikken, betalingsmuligheter og Klarna på våre kundeservice sider eller inne på Klarnas spørsmål og svar side.
Klarna-appen
Talkmore anbefaler å laste ned Klarna-appen. Der får du full kontroll, og kan betale fakturaen din med et klikk. Appen vil også sende deg påminnelser når det er å tide å betale. Og er det noe du lurer på kan du i appen kontakte Klarnas kundeservice 24/7.
Personvernerklæring
For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er Talkmore nødt til å dele noen opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring
Alle generelle leveringstider som er oppgitt på Talkmores nettbutikk må anses som veiledende.
Om varen har blitt skadet under transport må det fylles ut avviksskjema hos transportør og gi beskjed til Talkmore.
Ved feil eller mangler ved varen må kunden kontakte Talkmore’s kundeservice innen rimelig tid.
Om kunden ikke mottar varen eller levering er forsinket i henhold til avtalen mellom Talkmore og kunden, og dette ikke skyldes forhold på kjøpers side, kan kjøper etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren. Det vises her til forbrukerkjøpsloven kapittel 5.
11 b) Feil og mangel ved varen
Kunden skal melde fra til Talkmore om eventuelle feil og mangler ved produktet innen rimelig tid etter at kunden har oppdaget disse. Denne informasjonen kan meldes fra om skriftlig eller muntlig. Talkmore har rett til å søke og utbedre produktene dersom de har feil eller mangler. Kunden kan kreve omlevering, prisavslag, erstatning og heving av avtalen, dersom retting av mangler og feil ikke er mulig. Det vises her til forbrukerkjøpsloven § 6. Ved reklamasjon anbefaler Talkmore av bevishensyn at denne sendes skriftlig. Kunden vil motta en skriftlig bekreftelse på sin reklamasjon. Talkmore vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss eller vårt serviceverksted for inspeksjon eller feilretting. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at kunden overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.
11 c) Mislighold fra kjøpers side
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes forhold på Talkmore’s side, kan Talkmore etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet og kreve erstatning fra kjøperen. Talkmore kan også kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved uavhentede varer som ikke er forskuddsbetalt. Det vises her til forbrukerkjøpsloven kapittel 9.
Talkmore kan trekke beløp for verdiforringelse av varen. Hvis varen er skadet, vil Talkmore kunne holde igjen verdien av skaden og tilbakebetale resten. Dette er dekket i angrerettloven §25.
Kostnadene for returforsendelsen må betales av kjøperen. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet, men varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Såfremt det er mulig, skal kjøperen returnere varen i originalemballasjen. Telefonen må leveres tilbake med opprinnelig medfølgende utstyr i returesken, som for eksempel ladekabel. Varer som ved tilbud eller kampanje var inkludert i kjøpet av telefonen må også returneres, og kjøperen skal returnere varen(e) i originalemballasjen.
Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres.
Talkmore gir deg trygghet med 30 dagers returrett for kjøp av SomNy mobiltelefoner i nettbutikken. Angreskjema må fylles ut og returneres sammen med telefonen. Åpent kjøp i 30 dager gjelder fra varen er utlevert til kunden, til varen er returnert på postkontoret. Husk kvittering fra postkontoret som bevis dersom noe skulle skje med pakken før vi mottar den.
Talkmore tilbakebetaler hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra tidspunktet Talkmore mottar varen. For eventuell oppsigelse av abonnement må kjøperen kontakte kundeservice. Se vilkår for mobile tjenester
Returretten gjelder kun kjøp av mobiltelefon og varer som ved tilbud eller kampanje var inkludert i kjøpet av telefonen i Talkmore sin nettbutikk. Vi tar forbehold om at returrett kan nektes ved misbruk av ordningen.
Tilstand på telefon
- Telefonen må leveres tilbake til Talkmore i tilnærmet samme stand som den var i da kjøperen mottok den. Med dette menes kosmetisk eller funksjonell tilstand som følger:
- Forsiden og baksiden av telefonen må vise lite eller ingen tegn på slitasje
- Ingen synlige skraper eller sprekker i eller på telefonen. Kun svært små merker godtas
- Ikke knust
- Fullt funksjonell, f.eks. høyttaler, mikrofon, knapp osv.
- Telefonen må være komplett og uten uautoriserte deler, og ikke være reparert på et uautorisert verksted
- Det er anbefalt at det benyttes deksel og skjermbeskyttelse.
- Før mobilen sendes inn må kunden sørge for at:
- Telefonen kan slås av og på uten problemer
- Telefonen er satt tilbake til fabrikkinnstillinger
- Alle koder/låsefunksjoner er deaktivert
- Telefonen ikke har skjermlås, pinkode eller passord
- Skade utover normal slitasje
- Dersom telefonen ikke oppfyller kravene til tilstand, må telefonen utbedres for kundens regning før telefonen kan returneres.
- Åpent kjøp kan benyttes hvis telefonen har skade som dekkes av Skjerm- eller Plussforsikring. Kunden vil da bli kontaktet og tilbudt tilbakebetaling. Egenandel i henhold til forsikringsvilkår vil påløpe, og må betales før kjøpesummen blir utbetalt.
- Du må ha et aktivt mobilabonnement med månedspris for å kjøpe telefon med mobilrabatt
- Du kan kjøpe maksimalt en telefon per nummer hos Talkmore i året (i løpet av 12 måneder)
- Du må ha betalt 3 fakturaer hos Talkmore.
- Dersom du har blitt ny kunde og har verve-rabatt, må du betale 3 fakturaer etter at rabatten er utløpt
- Hvis bestillingen ikke overholder vilkårene over, vil rabatten etterfaktureres.
- Du må være aktiv kunde for å kunne ha forsikring
- Det er kun mulig å registrere én forsikring per nummer
- Forsikringen gjelder i 60 måneder, fra forsikringens start
- Klage på forbrukerkjøp av en vare kan rettes til Forbrukerrådet.
- EUs klageportal kan også brukes hvis klager ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis klager er forbruker bosatt i et annet EØS/EU-land. Klagen inngis her http://ec.europa.eu/odr. Ved klage via EUs klageportal må kunden registrere følgende epostadresse i klageportalens klageskjema: talkmore@modino.no
- For begge klageordninger må kunden først ha rettet en klage til Talkmore uten at saken er løst i minnelighet.