SIM-kortet mitt virker ikke

Her har vi samlet nyttig info og svar på ofte stilte spørsmål for deg som opplever problemer med SIM-kortet ditt.

Forsøk aller først å slå av og på telefonen din. Dette løser ofte ukjente problemer. Fungerer det fortsatt ikke kan dette være årsaken:

 

Jeg har nytt SIM-kort, hvorfor fungerer det ikke?

Hvis du nylig har bestilt abonnement hos oss tar det normal seks virkedager fra bestilling til SIM-kortet ditt aktiveres og kan tas i bruk. Dato og tidspunkt for aktivering står spesifisert i bekreftelses epost og velkomstbrev du mottok med SIM-kortet.

 

Dersom du har valgt å hente SIM-kort på Narvesen eller 7/11 må dette aktiveres via Mine Sider eller Talkmore-appen. Etter kortet er aktivert vil du se tidspunkt for aktivering på bekreftelses siden. Ved aktivering av SIM-kort setter vi i gang overføring av nummeret ditt, og dette tar som regel 2 virkedager.

 

Dersom du allerede er kunde hos oss, men har bestilt nytt SIM-kort må dette aktiveres via Mine Sider eller Talkmore-appen.

 

Se veiledning for aktivering av SIM-kort her. Husk at du alltid må skru telefonen av og på når du har byttet SIM-kort.

 

Hva betyr feilmeldinger om SIM-kort?

Dersom du får opp feilmeldinger som: Sett inn SIM, SIM-kort mangler eller Ingen SIM-kort betyr dette at det ikke er kontakt mellom telefonen og SIM-kortet ditt. Hvis du får opp en slik feilmelding sier dette at SIM-kortet ikke er sagt inn riktig, at SIM-kortet er defekt, eller at det er noe feil med telefonen din.

 

Det første du bør prøve å gjøre er å ta SIM-kortet ut av telefonen, sette det inn igjen og skru telefonen helt av og på.

 

Dersom dette ikke løser feilen anbefaler vi å prøve SIM-kortet i en annen telefon. Hvis feilen også oppstår i en annen telefon betyr dette som regel at SIM-kortet er defekt og at du trenger et nytt ett. Du bestiller enkelt SIM-kort via Mine Sider eller Talkmore-appen.

  

Er det problemer med dekningen?

Dersom telefonen din ikke har dekning, eller viser Ingen tjeneste kan dette skyldes midlertidige problemer på mobilnettet. Se etter pågående driftsmeldinger på din adresse her

Fant du det du lette etter?

Bestille og aktivere SIM-kort

Her har vi samlet nyttig info og svar på ofte stilte spørsmål rundt bestilling og aktivering av SIM-kort.

Les mer

Bestille og aktivere SIM-kort

Hent ut et nytt SIM-kort på Narvesen eller 7/11 med en gang, les mer her.

Les mer

Hvordan får jeg SIM-kortet mitt?

Du kan velge mellom å få SIM-kortet tilsendt i posten eller om du vil hente det med en hentemelding på din nærmeste Narvesen eller 7 Eleven/ YX/7-Eleven.  

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.