Forsøk aller først å slå av og på telefonen din. Dette løser ofte ukjente problemer. Fungerer det fortsatt ikke kan dette være årsaken:
Jeg har nytt SIM-kort, hvorfor fungerer det ikke?
Hvis du nylig har bestilt abonnement hos oss tar det normal seks virkedager fra bestilling til SIM-kortet ditt aktiveres og kan tas i bruk. Dato og tidspunkt for aktivering står spesifisert i bekreftelses epost og velkomstbrev du mottok med SIM-kortet.
Dersom du har valgt å hente SIM-kort på Narvesen eller 7/11 må dette aktiveres via Mine Sider eller Talkmore-appen. Etter kortet er aktivert vil du se tidspunkt for aktivering på bekreftelses siden. Ved aktivering av SIM-kort setter vi i gang overføring av nummeret ditt, og dette tar som regel 2 virkedager.
Dersom du allerede er kunde hos oss, men har bestilt nytt SIM-kort må dette aktiveres via Mine Sider eller Talkmore-appen.
Se veiledning for aktivering av SIM-kort her. Husk at du alltid må skru telefonen av og på når du har byttet SIM-kort.
Hva betyr feilmeldinger om SIM-kort?
Dersom du får opp feilmeldinger som: Sett inn SIM, SIM-kort mangler eller Ingen SIM-kort betyr dette at det ikke er kontakt mellom telefonen og SIM-kortet ditt. Hvis du får opp en slik feilmelding sier dette at SIM-kortet ikke er sagt inn riktig, at SIM-kortet er defekt, eller at det er noe feil med telefonen din.
Det første du bør prøve å gjøre er å ta SIM-kortet ut av telefonen, sette det inn igjen og skru telefonen helt av og på.
Dersom dette ikke løser feilen anbefaler vi å prøve SIM-kortet i en annen telefon. Hvis feilen også oppstår i en annen telefon betyr dette som regel at SIM-kortet er defekt og at du trenger et nytt ett. Du bestiller enkelt SIM-kort via Mine Sider eller Talkmore-appen.
Er det problemer med dekningen?
Dersom telefonen din ikke har dekning, eller viser Ingen tjeneste kan dette skyldes midlertidige problemer på mobilnettet. Se etter pågående driftsmeldinger på din adresse her.