Bestillingen min feilet – hva gjør jeg?

Det kan være flere grunner til at bestillingen din har feilet, men fortvil ikke
– som regel er det ikke noe problem å fikse!

Bestillingen kan ha feilet av følgende årsaker:

  • Nummeret er registrert på en annen person eller bedrift hos nåværende operatør.
  • Nummeret er sagt opp hos nåværende operatør.
  • Nummeret er skjult eller har hemmelig status.
Hvis nummeret du har bestilt abonnement for, er registrert på en annen person – for eksempel en partner, foresatt eller arbeidsgiver – trenger vi en bekreftelse før vi kan fullføre bestillingen.

Slik fungerer det:
Vi sender en SMS til nummeret det gjelder, med avsender TALKMORE eller 1960. Den som har nummeret registrert på seg i dag, må godkjenne at det kan settes på ny eier hos Talkmore.

Slik bekrefter du:
Svar på SMS-en med kodeordet BEKREFT – fra nummeret det gjelder. Når vi har mottatt bekreftelsen, fullfører vi bestillingen automatisk.

Får du ikke til å sende SMS, eller er du usikker på hvem nummeret står registrert på? Ta gjerne kontakt med oss, så hjelper vi deg videre 💚

Hvis telefonnummeret er registrert på en bedrift, må eierskapet overføres før vi kan aktivere abonnementet ditt hos Talkmore.

Slik gjør du det:
Du må fylle ut et eierskifteskjema sammen med den som har signaturrett i bedriften. Dette er ofte daglig leder eller en annen person som er oppført med rettigheter i Brønnøysundregisteret.

Skjemaet består av to deler:

  • Én for nåværende eier (bedriften)
  • Én for deg som skal stå som ny eier

Begge parter må fylle ut og signere før det kan sendes inn.

 

Når skjemaet er klart:
Send det til oss via kontaktskjemaet vårt. Vi gir deg beskjed når eierskiftet er gjennomført.

👉 Last ned eierskifteskjema her!

 

Har du spørsmål underveis? Vi hjelper deg gjerne! Ta kontakt med oss her

Et nummer som er sagt opp hos nåværende operatør kan dessverre ikke overføres før det er gjenåpnet.

Slik løser du det:

  1. Ta kontakt med operatøren du hadde nummeret hos, og be dem gjenåpne det.
  2. Når nummeret er aktivt igjen, gir du oss beskjed – så prøver vi å overføre det på nytt.

Hvis du har hemmelig nummer hos nåværende operatør, må det åpnes før vi kan overføre nummeret til Talkmore.

Slik gjør du det:
Kontakt operatøren din og be dem fjerne hemmelig nummer. Når det er gjort, gir du oss beskjed – så fullfører vi bestillingen.

Fant du det du lette etter?

Nytt nummer

Her finner du info og svar på ofte stilte spørsmål om bestilling av nytt nummer.

Les mer

Kontakter

Her finner du informasjon om lagring av kontakter på telefonen din når du bytter SIM-kort.

Les mer

BankID-appen

BankID på app erstatter BankID på mobil. Her finner du informasjon og svar på ofte stilte spørsmål.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.