Sperret abonnement?

Her har vi samlet nyttig info og svar på ofte stilte spørsmål rundt sperring av abonnement.

Hvorfor er abonnementet mitt blitt sperret?

Er abonnementet ditt blitt sperret kan det skyldes forfalt faktura eller at du har nådd din grense for totalt utestående beløp.

 

Forfalt faktura(er)

Dersom du har en utestående ubetalt faktura som har forfalt med 31 dager, vil abonnementet ditt sperres for utgående trafikk. Det betyr at du fremdeles kan motta samtaler, SMS og MMS men du kan ikke sende ut samtaler, SMS, MMS eller bruke mobildata.

OBS! Dersom abonnementet ditt er sperret grunnet forfalt faktura anbefaler vi å betale denne så fort som mulig for å unngå at det opprettes inkassosak og abonnementet sperres for all trafikk.

Så snart forfalt faktura er registrert betalt hos oss åpnes abonnementet ditt igjen automatisk. Du må da ta en omstart av telefonen din. Ved gjenåpning grunnet manglende betaling påløper et gjenåpningsgebyr på 399,–.

 

Nådd grense for totalt utestående beløp
Dersom du har ubetalte fakturaer med som totalt utgjør beløp som overstiger din kredittgrense vil abonnementet ditt sperres for utgående trafikk. For å gjenåpne abonnementet ditt må du betale inn beløp på faktura slik at du er under kredittgrensen din igjen. Ved gjenåpning på grunn av nådd kredittgrense påløper det ikke gjenåpningsgebyr.

 

Hvordan registrere betalingen raskest mulig?

Den enkleste og raskeste måten å betale faktura på er via Mine Sider eller i Talkmore-appen med kort eller Vipps. Etter betalingen er utført registreres den med en gang, og abonnementet ditt åpnes igjen i løpet av 15 minutter. Husk å skru telefonen av og på etter gjenåpning.

 

Hva gjør jeg dersom fakturaen min er sendt til inkasso?

Dersom fakturaen din sendes til inkasso vil nummeret sperres for all trafikk. For å gjenåpne nummeret må inkassosak være registrert betalt hos Intrum. Kontakt Intrum for spørsmål eller andre henvendelser rundt inkassosak og betaling via deres kundeservice sider.

Fant du det du lette etter?

Faktura ved endring av abonnement

Her finner du nyttig info om svar på spørsmål rundt faktura ved endring av abonnement.

Les mer

Fakturaen ved kjøp av datapakker

Ved kjøp av data- og talepakker eller hastighetsreload har du to muligheter for betaling, betal nå eller betal på faktura.

Les mer

Tips til

Nyttige ting å sjekke, om du får et uventet beløp på faktura

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.