Innstillinger for dekning

Dersom du opplever problemer med dekning, bør du sjekke innstillingene på telefonen din. Les mer her.

Opplever du problemer med dekning? 

  1. Når du opplever problemer med dekning er det første du bør gjøre å ta en omstart av telefonen din. Ofte løser dette problemet.
  2. Opplever du fremdeles problemer? Se driftsmeldinger på mobilnettet ved å søke på adressen din her.

    Dersom det er en driftsmelding på adressen betyr dette at det er en felles feil på mobilnettet i området. Feilen vil rettes fortløpende og du trenger ikke foreta deg noe.
  3. Om det ikke er noen driftsmelding på adressen og du fremdeles opplever feil, bør du nullstille nettverksinnstillingene og sjekke at telefonen din er koblet til riktig mobiloperatør.

 

Hvordan nullstiller jeg nettverksinnstillingene på telefonen min?

Nettverksinnstillingene på telefonen din skal automatisk være riktig, men om du ikke får brukt mobildata eller MMS løses dette ofte ved å nullstille innstillingene. Det gjør du slik:


iPhone

Gå til Innstillinger ➜ Mobilnett ➜ Mobildatanettverk ➜ Bla ned og velg Nullstill innstillinger


Android

Gå til Innstillinger ➜ Tilkoblinger/Mer ➜ Mobilnett ➜ Tilgangspunktnavn ➜ Menyknappen ➜ Tilbakestill til standard

 

OBS! Etter å ha nullstilt nettverksinnstillingene må du skru telefonen din av og på.

 

Ønsker du ikke å nullstille nettverksinnstillingene?

Her finner du manuelt oppsett av innstillinger.

 

Hvordan kobler jeg til operatør manuelt via innstillinger?

Dersom telefonen din ikke viser Talkmore som operatør i menyen på telefonen din, må du koble telefonen til operatør. Hvis du er i utlandet, og ikke er koblet til lokal operatør eller koblet til en operatør med svak dekning må du også koble deg til operatør manuelt. Det gjør du slik:

 

iPhone

Gå til innstillinger ➜ Mobilnett ➜ Nettverksvalg ➜ Slå av automatisk

 

Android

Gå til innstillinger ➜ Tilkoblinger ➜ Mobilnett ➜ Nettverksoperatører ➜ Velg manuelt

 

Telefonen din vil nå foreta et manuelt søk, og du vil få opp en liste over tilgjengelige operatører. Dersom du befinner deg i Norge velger du Talkmore. Dersom du befinner deg i utlandet kan du se anbefalt operatør ved å se her (velg land, bla ned til Se operatørliste for xxx).

Søket og oppkoblingen kan ta noen minutter.

 

OBS! Dersom du befinner deg nær en landegrense er det anbefalt å skru automatisk operatør valg av, og gjøre manuelt valgt. Dette for å forhindre at telefonen automatisk kobler seg opp til nabolandets operatør.

Problemer med SMS? Les mer og finn løsning her.

Fant du det du lette etter?

Driftsmeldinger

Opplever du dårlig dekning der du befinner deg? Da kan det vært lurt å sjekke driftsmeldinger i området.

Les mer

Hastighet og dekning

Her har vi samlet nyttig info om hastighet og dekning, og hva som påvirker disse.

Les mer

Full Telenor-dekning 5G

Her finner du veiledning for aktivering av 5G på telefonen din.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.