Du bestiller erstatningskort eller ekstra SIM-kort på Mine Sider under fanen “SIM-kort og PIN”.
Klikk på “+Bestill nytt kort” og du får valget mellom å hente SIM-kortet i butikk, eller få det tilsendt hjem i posten.
Ved sending pr post vil du motta SIM-kortet etter 1-3 virkedager
Ved henting i butikk kan du hente SIM-kortet samme dag, på hvilken som helst Narvesen, 7-eleven eller XY/7-eleven.
OBS: Legg merke til adressen kortet skal sendes til. Dersom feil adresse vises i vinduet må du huske å endre dette før du bestiller. Adressen kan du endre på Mine Sider under “Profil”-fanen, ved å trykke på “endre personalia”.
SIM-kortet kan tilpasses alle størrelser, og kan aktiveres som Hoved SIM, Tvilling-SIM eller Datakort.
Prisen for et nytt SIM-kort er kr. 99,-.
Du aktiverer ditt SIM kort på Mine Sider under fanen SIM-kort og PIN. Her velger du om kortet skal være Tvilling-SIM, Datakort eller vanlig hoved-SIM-kort.
Etter du har valgt type SIM og klikket på ”Aktiver” får du opp et felt hvor du taster inn SIM-nummeret (12-siffer) som står bak på selve SIM-kort. Fullfører aktiveringen ved klikke på “Aktiver SIM-kort”
Etter aktivering kan det ta opptil 15 minutter før kortet er klart til bruk. Husk å skru av og på telefonen når SIM-kortet er aktivert.
eSIM er et innebygd elektronisk SIM-kort. Med eSIM behøver du ikke å sette inn et fysisk SIM-kort i mobilen, iPaden eller smartklokken, og eSIM aktiveres digitalt. Utover dette fungerer et eSIM på samme måte som et tradisjonelt fysisk SIM-kort.
Med eSIM kan du koble til utvalgte telefoner, iPader og smartklokker til mobilnettet eller WIFI. Det betyr at du ikke trenger å ha mobilen i nærheten eller være tilkoblet til blåtann for å kunne være på nett med for eksempel smartklokken din.
Hos oss er eSIM tilrettelagt for alle enheter med støtte for dette, med unntak av Apple Watch.
eSIM kan du per nå kun bestille via vårt kundesenter. Men bare ta kontakt med oss på telefon, chat eller mail så hjelper vi deg med det!
Man kan ha eSIM som både hoved SIM-kort og tvilling SIM-kort. Skal du ha det som et tvilling SIM-kort koster det 29 kr/mnd.
Når du kontakter kundesenteret for å bestille er det viktig å informeres oss om du ønsker å ha eSIM som Hoved-SIM eller Tvilling-SIM, slik at det ikke blir feil.
Når vi har tildelt deg den type eSIM du ønsker vil du motta en e-post fra oss med QR-kode og informasjon om hva som skal gjøres videre. Da er det bare å følge de stegene som vist i mail. Når det er gjort er ditt eSIM klart til bruk.
Merk at det kan ta ca 30 minutter før du mottar e-post med QR-kode og informasjon. Har du ikke mottatt e-post etter 30 minutter kan du ta kontakt med kundesentert.
OBS: BankID på mobil har pr i dag ikke støtte for eSIM.
Dine PIN og PUK-koder finner du enkelt på Mine Sider. PUK-koden har du også tilgang til via Talkmore-appen.
Vanlig abonnement:
Talkmore forhåndsbetalt (kontantkort):
Har du Talkmore forhåndsbetalt finner du PIN og PUK-koder til alle dine kort på Mine Sider under “Mine Tjenester”.
Taster du PIN-koden feil tre ganger vil SIM-kortet bli låst. Da må du taste inn PUK-koden når telefonen ber deg om dette:
Alle Talkmore SIM-kort er 'trippel-SIM', det vil si at SIM-kortet passer til alle type mobiltelefoner Du trykker enkelt ut den størrelsen du trenger:
Du kan velge mellom å få SIM-kortet tilsendt i posten eller om du vil hente det med en hentemelding på din nærmeste Narvesen eller 7 Eleven/ YX/7-Eleven.
Hentemeldingen mottar du på på SMS og e-post. Koden viser du på hvilken som helst Narvesen, 7-Eleven eller YX/7-Eleven.
Ønsker du å opprette din egen PIN-kode, kan du gjøre dette både under innstillinger på telefonen din, eller ved å benytte koder for endring.
Ring til koden **04*GAMMEL PIN1*NY PIN1*GJENTA NY PIN1# og din PIN-kode endres.
Eksempel: Din PIN-kode er i dag 1678, men du ønsker å endre den til 1394.
Da taster du koden slik: **04*1678*1394*1394# og avslutte med ringeknappen.
Din nye PIN-kode er nå 1394.
Får du feilmelding når du forsøker å bruke BankID kan du kjøre en test for BankID ved å trykke her. Når du er inne på siden kan du trykke på «Vis flere testverktøy», så får du opp mulighet for å teste BankID på mobil.
I de fleste tilfeller må du kontakte banken din for videre hjelp, med unntak av om du får feilmelding som sier at SIM-kortet ditt er for gammelt/ikke støtter BankID, da må du få et nytt SIM-kort av oss. Da kan du enkelt bestille SIM-kort via Mine Sider, veiledning for hvordan du gjør det finner du i menyen til venstre.
Har du aktivert et nytt SIM-kort må du aktivere BankID på nytt i nettbanken din. Tjenesten BankID på mobil følger SIM-kortet ditt på grunn av sikkerhet.
BankID må aktiveres i nettbanken din. Merk at banken din må støtte tjenesten for å kunne bruke BankID.
Merk at BankID kun fungerer på hoved-SIM-kortet ditt, det fungerer ikke på Tvilling-SIM.
Hos Talkmore kan du både ha ekstra Datakort og Tvilling-SIM. Du kan ha opptil 9 ekstra SIM-kort samtidig. Det kan være en kombinasjon av Datakort og Tvilling SIM-kort. Totalt 10 SIM-kort knyttet abonnementet, inkludert hoved SIM-kortet.*
Datakort er et ekstra SIM-kort som gjør at du kan bruke mobildata som er inkludert i abonnementet på en ekstra enhet, som for eksempel på en iPad eller nettbrett.
Datakort koster 29,- per måned og kan bestilles via Mine Sider under “SIM-kort og PIN”-fanen til venstre.
Med Tvilling-SIM kan du ringe, sende SMS og surfe med to telefoner mens du kun benytter deg av ett abonnement. Du kan enkelt bruke to mobiltelefoner, uten at du trenger å bytte SIM-kort eller stenge av telefonen som ikke er i bruk. Du kan ringe fra begge mobiltelefonene samtidig, og du benytter samme abonnement.
Tjenesten koster 29,- pr måned og kan bestilles via Mine Sider under “SIM-kort og PIN”-fanen til venstre.
*Maks 3 Tvilling SIM-kort per nummer.
Du kan enkelt sperre alle dine SIM-kort via Mine Sider.
Gå til Mine Sider under “SIM-kort og PIN”-fanen, klikk på “Sperr” under det kortet du ønsker å sperre.
Merk at månedsavgiften fortsatt er løpende etter du har sperret SIM-kortet. For å si opp oppsigelse av ditt mobilabonnement må du sende oss en skriftlig oppsigelse via chat eller vårt kontaktskjema.
Vår sperretjeneste via telefon lar deg sperre ditt hoved-SIM ved å ringe vårt nummer (+47) 915 09 915. Velg tastevalg for sperre eller gjenåpne SIM-kort. Følg veiledningen videre for å sperre ditt SIM-kort. Du vil trenge personnummeret ditt for å bruke sperretjenesten.
Denne tjenesten er tilgjengelig hele døgnet alle dager, og du mottar en bekreftelseskode for gjenåpning av ditt SIM-kort.
Obs! Vær oppmerksom på at inntil bekreftelseskoden er mottatt, er du selv ansvarlig for eventuell misbruk av abonnementet.
Mister du ditt Tvilling-SIM eller Datakort, må du avbestille tjenesten via Mine Sider.
Du kan avbestille ved å gå til Mine Sider under “SIM-kort og PIN”-fanen, og klikk på “Avbestill”.
Forsøk aller først å slå av og på telefonen din. Dette ofte løser ukjente problemer. Fungerer det fortsatt ikke kan dette være årsaken:
Har du fått et nytt SIM-kort må du aktivere dette før det kan tas i bruk. Aktiver ditt SIM-kort på Mine Sider under “SIM-kort og PIN”-fanen. Klikk “Aktiver SIM-kort” og taste inn SIM-nummeret (12 siffer) som står på til SIM-kortet.
Feilmeldinger: “Ingen tjeneste” eller “SIM-kort ikke klargjort”
Etter du bestiller overføring til Talkmore, tar det normalt seks virkedager fra dagen du bestiller, til ditt SIM-kort aktiveres og kan tas i bruk. Dato og tidspunkt for aktivering står spesifisert i velkomstbrevet du mottok med SIM-kortet.
Har du valgt å hente SIM-kort i butikk, og kan du aktivere dette på Mine Sider. Du mottar dato og tidspunkt på SMS. SIM-kortet er normalt klart til bruk innen to virkedager etter aktivering. Husk å skru av og på telefonen når du har byttet SIM-kort.
Feilmeldinger: “Ingen tjeneste” eller “SIM-kort ikke klargjort”
For å finne ut om ditt SIM-kort er defekt, kan du teste kortet ditt i en annen telefon.
Oppstår samme problem i en annen telefon kan det være SIM-kortet er defekt og du trenger da et nytt SIM-kort.
Feilmeldinger: “Sett inn SIM”, “SIM-kort mangler” eller “Ingen SIM-kort”
Det kan være midlertidige problemer i ditt området. Se etter pågående driftsmeldinger på din adresse her .
Feilmeldinger: “Ingen tjeneste”.
Er telefonen din operatørlåst hos tidligere operatør kan du få disse feilmeldingene på telefonen din: