Husk at du også har full kontroll på ditt og familiens abonnement i Talkmore-appen.
Opplever du tekniske problemer finner du informasjon om dette i våre driftsmeldinger.
Hvis du ikke er kunde hos oss allerede, så kan du bestille et abonnement her på våre nettsider. Ved bestilling av et Fritt-abonnement kan du velge å få SIM-kort tilsendt i posten eller hente det på din nærmeste Narvesen eller 7 Eleven. Ved bestilling av et Talkmore Familie-abonnement vil du få SIM-kort for alle tilsendt i posten.
Du bestiller erstatningskort eller ekstra SIM-kort på Mine Sider.
OBS: Legg merke til adressen kortet skal sendes til. Dersom feil adresse vises i vinduet, må du huske å endre denne før du bestiller.
SIM-kortet du får kan tilpasses alle størrelser, og kan aktiveres som Hoved SIM, Tvilling-SIM eller Datakort.
Prisen for et nytt SIM-kort er 99 kr. Og Tvilling-SIM-tjenesten koster 29 kr/mnd, og vil legges på din faktura om du velger å aktivere dette.
Enten du er en helt ny kunde, eller allerede har abonnement hos oss, kan du aktiver SIM-kort eller ekstra kort på Mine Sider
For hoved-SIM klikker du på knappen “Aktiver SIM-kort”
For å aktivere et Tvilling-SIM-kort klikker du på knappen “Aktiver Tvilling”
For Datakort klikker du på knappen “Aktiver Datakort”
Etter aktivering kan det ta opptil 15 minutter før kortet er klart til bruk. Husk å skru av og på telefonen når SIM-kortet er aktivert.
Din første faktura inneholder mer enn én månedspris. Det er fordi du betaler månedsprisen for abonnementet på forskudd.
Første faktura inkluderer dagene du er kunde den første måneden, i tillegg til månedsprisen for måneden du får fakturaen. På neste faktura vil det selvsagt kun være en månedspris av gangen, i tillegg til eventuelle kostnader knyttet til spesialnummer, ekstra datapakker og annet forbruk.
Les mer om din første faktura.
Last ned fakturaeksempel her.
Dette kan komme av at du har ringt eller sendt melding til utlandet eller kjøpt ulike tjenester som ikke er inkludert i ditt abonnement. En detaljert oversikt over fakturaen kan du enkelt se i Talkmore-appen eller på Mine Sider.
Forbruk utover det inkluderte kan ofte skyldes:
Les mer om forbruk utover det inkluderte her.
*TIPS: Aktiver tjenesten Datakontroll for å unngå dataforbruk utover inkludert mengde. Med Datakontroll reduserer vi hastigheten på ditt abonnement når du har brukt opp din inkluderte mengde, så slipper du å bekymre deg for høye datakostnader. Datakontroll aktiverer du enkelt på Mine Sider eller i appen, og du kan fortsatt kjøpe ekstra datapakker om du skulle ha behov for det.
** Er du belastet for kjøp av varer og tjenester? Logg inn på Min Side på strex.no for detaljert beskrivelse av tjenesten du er belastet for.
Personvern: Du som bruker av mobilen er beskyttet av personvern. Vi i Talkmore vil derfor ikke kunne se detaljene rundt tjenesten du er belastet for.
Du finner dine PIN- og PUK-koder på rammen som satt rundt SIM-kortet ditt. PIN og PUK finner du også enkelt på Mine Sider.
Du kan også finne PUK-koden din i Talkmore App:
Har du Talkmore forhåndsbetalt finner du PIN og PUK-koder til alle dine kort på Mine Sider under “Mine Tjenester”.
Du kan også finne PUK-koden din i Talkmore App:
Taster du PIN-koden feil tre ganger vil SIM-kortet bli låst. Da må du taste inn PUK-koden når telefonen ber deg om dette.
Som ny Talkmore-kunde med Talkmore Familie-abonnement får eier av familieabonnementet 10 GB. Velkomstgaven varer i 12 måneder, og sikrer at dere i en periode for ekstra god utnyttelse av familieabonnementet. Velkomstgaven kan brukes i Norge og EU/EØS.
Du kan ringe og sende SMS/MMS så mye du vil! Husk at egne priser gjelder fra Norge og til utlandet. Se priser her.
Alle brukere i Talkmore Familie får Data Rollover på sin ubrukte tildelte data, hver eneste måned! Har du data til overs av din tildelte mengde en måned, vil denne overføres automatisk ved månedsskiftet. I Talkmore-appen og på Mine Sider kan du følge med på hvor mye data du har til enhver tid.
Eier kan dele data fra familieabonnementet til alle brukerne som er en del av Talkmore Familie. Det er ingen begrensninger på hvor ofte man kan dele data, og man kan dele den akkurat slik man vil!
I Talkmore Familie kan dere slå på funksjonen Barnemodus. Det er en sammensetning av to tilleggstjenester som dere finner hos oss fra før; Full Kontroll og Nettvern. Barnemodus hindrer at barna kan bruke utover det som er inkludert i abonnementet og at de ikke kan gå inn på nettsider som f.eks har virus.
BankID på Mobil er helt gratis å benytte med ditt Talkmore-SIM-kort.
Merk: Tjenesten må opprettes i din egen nettbank.
Les mer om BankID på mobil her
Talkmores eget fordelsprogram der du sparer 5% av din månedspris i Morepoints, som du kan bruke på ekstra data. Du kan enkelt melde deg inn i Enjoymore i appen, og det er helt gratis å være med!
Med et Talkmore Familie-abonnement kan du ringe og sende melding kostnadsfritt fra Norge til Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og Færøyene.
Som Talkmore-kunde får du full Telenor-dekning med 4G både når du ringer og surfer, og du har i tillegg fri hastighet! Dette innebærer at du får den raskeste hastigheten Telenor tilbyr - helt kostnadsfritt! Telenor sitt nett er kåret til verdens raskeste, med teoretisk hastighet opptil 300 Mbit/s, forventet opptil 100 Mbit/s.
Som ny Talkmore-kunde med Fritt-abonnement får du 10 GB ekstra data du kan bruke når du vil. Velkomstgaven varer 12 måneder, og kan brukes i Norge.
Du kan enkelt endre abonnement i Talkmore-appen eller på Mine Sider:
Les mer om endring av abonnement her.
Merk:
En oppgradering av abonnement vil tre i kraft umiddelbart.
En nedgradering av abonnement vill tre i kraft fra den 1. den kommende måneden.
Dersom du trenger litt mer mobildata på slutten av en måned, kan du enkelt kjøpe en ekstra datapakke. Datapakken vil bli lagt til abonnementet ditt med en gang, og vil være tilgjengelig 30 dager fra du har kjøpt datapakken. Du kan enkelt endre abonnement i Talkmore-appen eller på Mine Sider:
Merk: I Talkmore-appen og på Mine Sider kan du følge med både hvor mye data og hvor mange dager som er igjen av datapakken.
TIPS!
Dersom du ofte trenger å kjøpe ekstra datapakker, kan det heller lønne seg å endre abonnement til et med mer data inkludert. Les mer her.
Forsøk aller først å slå av og på telefonen din. Dette ofte løser ukjente problemer. Fungerer det fortsatt ikke kan dette være årsaken:
Har du fått et nytt SIM-kort må du aktivere dette før det kan tas i bruk. Aktiver ditt SIM-kort på Mine Sider under “SIM-kort og PIN”-fanen. Klikk “Aktiver SIM-kort” og taste inn SIM-nummeret (12 siffer) som står på til SIM-kortet.
Feilmeldinger: “Ingen tjeneste” eller “SIM-kort ikke klargjort”
Etter du bestiller overføring til Talkmore, tar det normalt seks virkedager fra dagen du bestiller, til ditt SIM-kort aktiveres og kan tas i bruk. Dato og tidspunkt for aktivering står spesifisert i velkomstbrevet du mottok med SIM-kortet.
Har du valgt å hente SIM-kort i butikk, og kan du aktivere dette på Mine Sider. Du mottar dato og tidspunkt på SMS. SIM-kortet er normalt klart til bruk innen to virkedager etter aktivering. Husk å skru av og på telefonen når du har byttet SIM-kort.
Feilmeldinger: “Ingen tjeneste” eller “SIM-kort ikke klargjort”
For å finne ut om ditt SIM-kort er defekt, kan du teste kortet ditt i en annen telefon.
Oppstår samme problem i en annen telefon kan det være SIM-kortet er defekt og du trenger da et nytt SIM-kort.
Feilmeldinger: “Sett inn SIM”, “SIM-kort mangler” eller “Ingen SIM-kort”
Det kan være midlertidige problemer i ditt området. Se etter pågående driftsmeldinger på din adresse her
Feilmeldinger: “Ingen tjeneste”.
Dersom betalingen mangler en måned etter forfallsdatoen vil du sperres for utgående trafikk. Du vil fortsatt kunne motta SMS og samtaler. Fakturaen må betales for å få åpnet sperren. Abonnementet gjenåpnes så fort betalingen er registrert.
Tips: Betaler du via Mine Sider eller i Talkmore-appen, vil det registreres direkte og ditt abonnement gjenåpnes i løpet av 15 minutter. Husk å slå telefonen din av og på.
Merk: Blir ditt nummer sperret grunnet manglende betaling påløper et gjenåpningsgebyr på 399,-
Er fakturaen din gått til inkasso blir nummeret helt sperret frem til inkassosaken er betalt.
Merk: Nummeret vil ikke gjenåpnes før inkassosaken er avsluttet.
Les mer om inkasso her. Ta kontakt med Lindorff dersom du har spørsmål knyttet til en faktura som har gått til inkasso på telefon: 23 21 10 00.
Som et sikkerhetstiltak har kundene våre en kredittgrense på 4000 kr, og bedriftskunder 15 000 kr. Dette gjelder ikke Talkmore Forhåndsbetalt. Overstiger du kredittgrensen vil alle abonnement i ditt navn sperres til du har betalt deg under grensen.
Merk at kredittgrensen ikke er en forsikring mot at forbruket overstiger 4000/15000 kroner.
Les mer om kredittgrensen her.
1. Er nummeret ditt registrert på et annet navn hos din nåværende operatør?
Dersom ditt nummer eies av en annen vil du motta en SMS fra 1960.
Svar på SMS til 1960 med kodeord BEKREFT for å bekrefte at du har lov til å overføre nummeret i ditt navn.
2. Eies ditt nummer av bedrift/arbeidsgiver?
Dersom du har hatt telefon gjennom jobben, kan det hende firmaet er oppført som eier av nummeret ditt. Send oss et eierskifteskjema slik at vi kan endre eieren fra bedrift til deg privat. Les mer om eierskifte her.
3. Er ditt nummer sagt opp hos gammel operatør?
Ditt nummer må være aktivt hos en annen operatør for at du skal kunne overføres til Talkmore. Du må ta kontakt med din nåværende operatør for å heve oppsigelsen, før du kan bytte til Talkmore.
4. Hemmelig nummer?
Står du oppført med "hemmelig nummer" hos din nåværende operatør, må du åpne dette hos nåværende operatør før du overføres til Talkmore.
Dersom du fortsatt ikke får til å bestille, kan du kontakte vårt kundesenter på chatten nederst til høyre i denne nettleseren.
Er du allerede kunde hos Talkmore, utfører du enkelt eierskiftet av ditt nummer på Mine Sider.
Logg inn på Mine Sider med nummeret som skal endres. Gå til Profil i menyen til venstre og klikk på knappen “Endre eier”. Her fyller du ut informasjonen til ny eier og klikk “Utfør eierskiftet”.
OBS: Alle fakturaer må være betalt for å kunne utføre eierskiftet.
BankID: Når man bytter eier på abonnement, må du huske å opprette BankID på nytt. Les mer om BankID på mobil her.
Fakturaen sendes ut 1. hver måned og forfallsdato er ca. den 15. hver måned. Forfallsdatoen er fristen din til å betale fakturaen.
Fakturaperioden er forrige måned, og det vil si at eventuelt forbruk fra denne perioden er oppført på fakturaen din. Månedsprisen belastes du alltid for inneværende måned, det vil si samme måned som du skal betale fakturaen.
Har abonnementet ditt blitt sperret kan det skyldes manglende betaling eller høyt forbruk opptil sperregrensen.
OBS! Dersom du ikke betaler faktura 1-3 dager etter abonnementet er sperret, vil fakturaen din gå til inkasso. Da må du kontakte Lindorff for å løse saken på telefon: 23 21 10 00.
Betaler du via Mine Sider eller i Talkmore-appen, vil det registreres direkte og ditt abonnement gjenåpnes i løpet av 15 minutter. Husk å slå telefonen din av og på.
Blir ditt nummer sperret grunnet manglende betaling påløper et gjenåpningsgebyr på 399 kroner.
Er fakturaen din gått til inkasso blir nummeret helt sperret. Nummeret gjenåpnes når inkassoen saken er betalt og avsluttet. Kontakt Lindorff dersom du har spørsmål knyttet til en faktura som har gått til inkasso på telefon: 23 21 10 00.
Les mer om inkasso via menyen til venstre på denne siden, eller se fakturareise-illustrasjonen nederst på denne nettsiden.
Data Rollover gjør at du får med din ubrukte data fra en måned videre til neste måned. Du sparer rett og slett din ubrukte mobildata til neste måned!
Slik fungerer det:
Eksempel på Data Rollover:
Dersom du har Fritt + EU 2 GB, men kun bruker 1,8 GB en måned, vil 0,2 GB rulles over til neste måned. Da har du hele 2,2 GB å bruke måneden etter!
Dersom du kun bruker 1,8 GB denne måneden også, har du fortsatt 2,4 GB å benytte deg av i måned tre også.
Ettersom vi bruker Telenor sitt nettverk kan du lese driftsmeldinger for nettverket i ditt område her, på Telenor sine nettsider.
Er det registrert en driftsmelding på din adresse, betyr det at feilen er oppdaget og at det arbeides med å rette problemet.
Er det problemer med tjenester eller Tekniske feil hos Talkmore finner du driftsmeldinger på dette her.
Vi hjelper deg gjerne på chat, e-post eller telefon.
Kontakt oss