Oppsigelse av gammel operatør

I bedriftsmarkedet er det ikke alltid like lett å holde styr på operatørenes krav til oppsigelse, så her er noen nyttige tips.

Hva vil oppsigelse si?

Når det kommer til begrepet oppsigelse, så kan det være greit å være obs på de forskjellige type oppsigelsene.

Oppsigelse kan bety at du sier opp avtalen du har i dag, men du skal ha med deg numrene videre til en ny avtale eller operatør.

En oppsigelse kan også si at du ønsker å slette numrene, hvis du ikke skal beholde numrene. Derfor er det alltid lurt å presisere hva du skal gjøre, slik at numrene ikke blir slettet når du skal beholde de. For at vi skal kunne hente numrene deres må de være aktive, så det er viktig at de ikke er slettet.

 

Hvordan melder man oppsigelse?

I de aller fleste tilfeller meldes det automatisk en oppsigelse til operatøren dere kommer fra, når vi legger inn bestillingen i systemene våre. Noen operatører krever dog en skriftlig oppsigelse ved siden av. Derfor kan det vært lurt å sjekke opp med operatøren dere kommer fra, om de behøver en skriftlig oppsigelse.

 

Hvordan fungerer bindingstid, bruddgebyr og oppsigelsestid?

Noen operatører har bindingstid med bruddgebyr og/eller oppsigelsestid. Det vil si et gebyr for at dere går ut av avtalen deres, før bindingstiden er ute. Det er lurt å sjekke opp hvilke gebyrer dere eventuelt får fra forrige operatør. Om dere har bindingstid med bruddgebyr, kan dere lese med om utkjøpsavtalen vår her.


Hva gjelder for Mobilt Bredbånd, forsikringer og andre tjenester?

Videre er det viktig å vite at vi kun melder oppsigelse for numrene vi overfører til oss. Det vil si at andre tjenester som ikke er knyttet til et nummer, som forsikringer, tjenester knyttet til hele bedriften og mobile bredbånd eventuelt må sies opp (slettes) av deg som kunde.

Mobile bredbånd kan ikke flyttes mellom operatører, så om dere har ett eller flere mobile bredbånd hos oss, er de opprettet her og de dere hadde hos forrige operatør må sies opp hos forrige operatør.

Fant du det du lette etter?

Overføre nummer til Talkmore

Her kan du lese mer om hva som skal til for at vi får overført deres eksisterende numre til Talkmore Bedrift.

Les mer

Kan jeg velge overføringsdato selv?

Du kan selv bestemme når du ønsker at deg og dine ansatte overføres fra annen operatør til oss. Her finner du ut hvordan.

Les mer

Hva er inkludert i mitt abonnement?

Som kunde hos oss har du alltid disse tjenestene og fordelene inkludert. Les mer her for å få mest ut av ditt abonnement.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre kundekonsulenter.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk driftsmeldingene våre for status.