Hva vil oppsigelse si?
Når det kommer til begrepet oppsigelse, så kan det være greit å være obs på de forskjellige type oppsigelsene.
Oppsigelse kan bety at du sier opp avtalen du har i dag, men du skal ha med deg numrene videre til en ny avtale eller operatør.
En oppsigelse kan også si at du ønsker å slette numrene, hvis du ikke skal beholde numrene. Derfor er det alltid lurt å presisere hva du skal gjøre, slik at numrene ikke blir slettet når du skal beholde de. For at vi skal kunne hente numrene deres må de være aktive, så det er viktig at de ikke er slettet.
Hvordan melder man oppsigelse?
I de aller fleste tilfeller meldes det automatisk en oppsigelse til operatøren dere kommer fra, når vi legger inn bestillingen i systemene våre. Noen operatører krever dog en skriftlig oppsigelse ved siden av. Derfor kan det vært lurt å sjekke opp med operatøren dere kommer fra, om de behøver en skriftlig oppsigelse.
Hvordan fungerer bindingstid, bruddgebyr og oppsigelsestid?
Noen operatører har bindingstid med bruddgebyr og/eller oppsigelsestid. Det vil si et gebyr for at dere går ut av avtalen deres, før bindingstiden er ute. Det er lurt å sjekke opp hvilke gebyrer dere eventuelt får fra forrige operatør. Om dere har bindingstid med bruddgebyr, kan dere lese med om utkjøpsavtalen vår her.
Hva gjelder for Mobilt Bredbånd, forsikringer og andre tjenester?
Videre er det viktig å vite at vi kun melder oppsigelse for numrene vi overfører til oss. Det vil si at andre tjenester som ikke er knyttet til et nummer, som forsikringer, tjenester knyttet til hele bedriften og mobile bredbånd eventuelt må sies opp (slettes) av deg som kunde.
Mobile bredbånd kan ikke flyttes mellom operatører, så om dere har ett eller flere mobile bredbånd hos oss, er de opprettet her og de dere hadde hos forrige operatør må sies opp hos forrige operatør.