Hvordan unngår vi å betale for den ansattes private forbruk?

Som administrator kan du tildele de ansatte ulike roller og rettigheter, aktivere og deaktivere sperrer og tjenester, slik at dere kan slippe å bekymre dere for at faktura blir skyhøy av de ansattes private forbruk.

Roller og rettigheter

For å sette roller og rettigheter må du logge inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider. 

  • Velg fanen "Min bedrift"
  • Administrasjon
  • Roller og rettigheter
  • Velg rolle
  • Lagre
Men hva betyr de ulike rollene, og hvilke rettigheter har de?

Admin

Om dere er flere i bedriften som skal kunne se og administrere alle ansattes abonnement, kan du gi disse personene Admin-rollen. 

Merk kan man kun får se de ansattes generelle forbruk - ikke spesifiserte! Det vil si at administrator kan se at en ansatt har ringt i x antall minutter, men ikke hvilket nummer det er ringt til.

 

Ansatt med standard tilgang

Alle ansatte ligger inne med standard tilgang, med mindre noe annet er tildelt. Da vil den ansatte kunne se eget spesifiserte forbruk, endre abonnement, aktivere/deaktivere tjenester og sperrer. Med standard tilgang kan man også kjøpe datapakker og andre éngangspakker, og da får den ansatte velge om det skal legges på faktura eller om han/hun skal betale selv med Vipps eller kort. 

 

Ansatt med begrenset tilgang

Om en ansatt har begrenset tilgang, kan han/hun kun se sitt eget abonnement og spesifiserte forbruk, og kjøpe datapakker eller éngangspakker med Vipps eller kort. Den ansatte kan ikke endre abonnement eller aktivere/deaktivere sperrer og tjenester som kan føre til ekstra kostnader på faktura.

 

Innstillinger og sperrer

Ansatte med standard tilgang, kan som nevnt tidligere endre innstillinger og skru på/av sperrer selv. Som administrator kan du endre innstillinger og skru på/av sperrer for dine ansatte.

  • Velg ansatt på Oversikt-siden
  • Innstillinger
  • Velg hvilke innstillinger og sperrer som skal aktiveres/deaktiveres

Ved hver innstilling/sperre står det en forklaring i den sorte infoboblen (i).

Fant du det du lette etter?

Min Bedrift, Min Side og Talkmore-appen

Talkmore-appen og Mine Sider gir deg full oversikt over ditt og dine ansattes abonnement, forbruk, tjenester og innstillinger.

Les mer

Feilet bestilling

Dersom din bestilling feilet, skyldes det som regel et av disse punktene. Les mer her.

Les mer

Overføre nummer til Talkmore

Her kan du lese mer om hva som skal til for at vi får overført deres eksisterende numre til Talkmore Bedrift.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre kundekonsulenter.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk driftsmeldingene våre for status.