Manuelt oppsett

For å kunne sende og motta MMS må mobildata være satt opp og aktivert, og mobiltelefonen må støtte MMS. Som Talkmorekunde er allerede MMS aktivert på ditt abonnement. Merk at telefonen benytter datatrafikk ved mottak og sending av MMS.


Nullstilling av innstillingene:
Innstillingene skal automatisk være rett, men dersom du likevel ikke skulle få internett eller motta MMS, kan en nullstilling av innstillingene hjelpe.

iPhone
Gå til Innstillinger ➜ Mobilnett ➜ Mobildatanettverk ➜ Bla ned og velg Nullstill innstillinger

Android
Gå til Innstillinger ➜ Tilkoblinger/Mer ➜ Mobilnett ➜ Tilgangspunktnavn ➜ Menyknappen ➜ Tilbakestill til standard

Windows
Gå til innstillinger ➜ Nettverk og trådløst ➜ Mobiltelefon og SIM-kort ➜ SIM-kortinnstillinger ➜ velg Telenor Norway

OBS! Husk å slå telefonen av og på etter nullstillingen for at mobildata skal fungere.


Manuelt oppsett for MMS og internett:
Dersom problemet ikke blir løst ved nullstilling, og det ikke finnes automatisk oppsett for din telefon, må du å legge inn innstillingene manuelt.
Du kan da følge disse instruksjonene:

iPhone
1. Gå til Innstillinger
2. Velg Mobilnett
3. Velg Mobildatanettverk
4. Rediger følgende punkter:

• APN: telenor.smart
• Eventuelt APN: telenor
• MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no:8080
• MMSC: http://mmsc

OBS! Husk å slå telefonen av og på etter at innstillingene er endret.

Android
NB. Fremgangsmåten vil kunne variere for ulike Andriod-typer. Dersom din meny er annerledes,
anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil.

1. Gå til Innstillinger
2. Velg Tilkoblinger/Mer
3. velg Mobilnett
4. Velg Tilgangspunktnavn
5. Rediger følgende punkter:

• APN: telenor.smart
• MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no
• MMS-Port: 8080
• MMSC: http://mmsc

OBS! Husk å slå telefonen av og på etter innstillingene er endret og lagret.

Windows Phone
NB. Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil.

1. Gå til Innstillinger
2. Velg Nettverk og trådløst
3. Velg Mobiltelefon og SIM-kort
4. Velg SIM-Kortinnstillinger
5. Velg Tilgangspunkt for Internett
6. Rediger følgende punkter:

• APN: telenor
• Proxy-server: mms-proxy.telenor.no
• Proxy-port: 8080
• MMSC: http://mmsc

OBS! Husk å slå telefonen av og på etter innstillingene er endret og lagret.


Andre og eldre telefoner

Dersom du har en eldre telefon kan du laste ned automatisk oppsett av Internett og MMS.

Send en SMS med kodeord «FIKS MMS» eller «FIKS INTERNETT» til nummer 1999 for å få tilsendt oppsett for MMS eller Internett. Dersom du har lastet ned oppsettet før, kan du bruke linken fra den tidligere SMSen, og prøve å laste det ned på nytt.
Fant du det du lette etter?

Innstillinger i utlandet

Her finner du informasjon om innstillinger for bruk i utlandet.

Les mer

Mobilnett og MMS fungerer ikke

Her finner du informasjon om hva du gjør dersom mobilnett og MMS ikke fungerer.

Les mer

Nullstill nettverksinnstillinger

Trenger du å tilbakestille nettverksinnstillingene på telefonen din? Slik gjør du. 

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre kundekonsulenter.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk driftsmeldingene våre for status.