Problemer med Mobilnett og/eller MMS?

Mobilnett

Mobilnett, mobildata, internett, data. Kjært barn har mange navn og blir stadig en viktigere del av mobil-hverdagen til de fleste. Dersom noen opplever problemer med mobildata, kan det være at internett-innstillingene til mobilen ikke er blitt oppdatert automatisk eller at noe har blitt satt opp feil. 

Nullstill nettverksinnstillinger

Det første vi anbefaler er å nullstille nettverksinnstillingene til mobilen. Dette gjøres litt forskjellig fra mobil til mobil, men i hovedsak kan dere prøve følgende:

iPhone
Gå til Innstillinger ➜ Mobilnett ➜ Mobildatanettverk ➜ Bla ned og velg Nullstill innstillinger

Android
Gå til Innstillinger ➜ Tilkoblinger/Mer ➜ Mobilnett ➜ Tilgangspunktnavn ➜ Menyknappen ➜ Tilbakestill til standard

Windows
Gå til innstillinger ➜ Nettverk og trådløst ➜ Mobiltelefon og SIM-kort ➜ SIM-kort innstilinger ➜ velg Telenor Norway

OBS! Husk å slå telefonen av og på etter nullstillingen for at mobildata skal fungere.


Manuelle innstillinger for internett

Støtter telefonen din ikke automatiske innstillinger, kan man gjøre oppsettet manuelt. Fremgangsmåten varierer for ulike merker og telefonmodeller. Sjekk brukerveiledningen for din mobiltelefon for å finne ut hvor informasjonen under skal fylles inn.

  • Tilgangspunktnavn/APN: telenor.smart
  • Andre felt skal ikke endres

 

MMS

For å kunne sende og motta MMS må mobildata være satt opp og aktivert, og mobiltelefonen må støtte MMS. Som Talkmore-kunde er allerede MMS aktivert på ditt abonnement. Merk at telefonen benytter datatrafikk ved mottak og sending av MMS.

Nullstille nettverksinnstillinger

Forsøk først å nullstille nettverksinnstillingene på telefonen. Dette skal automatisk sette opp riktige innstillinger for mobildata og MMS på enheten. 

Manuelle innstillinger for MMS:

Fremgangsmåten varierer for ulike merker og telefonmodeller. Sjekk brukerveiledningen for din mobiltelefon for å finne ut hvor informasjonen under skal fylles inn.

MERK: Ikke alle telefoner har punktene under som standard innstillinger, så det skal kun fylles inn på de punktene som dukker opp på din telefon. Skru telefonen helt av og på etter du har fylt inn punktene riktig.

iPhone
APN: telenor.smart
Brukernavn:
Passord:
MMSC: http://mmsc
MMS-proxy.telenor.no:8080
Maks MMS-størrelse: 2097152
MMS UA Prof-URL

 

Android
Navn: Talkmore bedrift
APN-navn: telenor.smart
MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no
MMS-port: 8080
MMSC: http://mmsc
MCC: 242
MNC: 01
Godkjenningstype: PAP
APN-protokoll: IPv4/IPv6
APN-type: mms,default,supl
Aktivering eller deaktivering av..: APN aktivert

 

OBS. For å kunne sende og motta MMS må mobildata være satt opp og aktivert.

Fant du det du lette etter?

Innstillinger i utlandet

Her finner du informasjon om innstillinger for bruk i utlandet.

Les mer

Manuelt oppsett

Her finner du informasjon og veiledning for manuelt oppsett av nettverksinnstillinger.

Les mer

Velge operatør manuelt

Ved bruk i utlandet må telefonen din koble seg til en lokal operatør. I noen tilfeller må dette gjøres manuelt.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre kundekonsulenter.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk driftsmeldingene våre for status.