Ikke mottatt PDF-faktura på mail?
Først og fremst kan det være lurt å sjekke om vi har fått riktig mailadresse. Administrator kan logge seg inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider, og sjekke følgende:
- Velg fanen Min Bedrift
- Velg Administrasjon
- Velg Fakturagrupper
- Velg fakturagruppen (sjekk alle om dere har flere)
- Endre fakturagruppe
Her ser dere hvilken informasjon vi har for fakturautsendelse. Er det feil kan feltene redigeres og lagres til neste faktura. Fakturakopi kan hentes ut i Faktura-fanen.
Merk: Vi hører ofte om at første faktura legger seg i søppelposten, da du som kunde mottar en mail fra en ukjent avsender, som filteret anser som spam eller svindel. Vi sender alltid ut faktura 1. hver måned, så om du ikke har sett fakturaen din kan det være lurt å sjekke søppelpost. Har den ligget for lenge i søppelposten, vil mailsystemet slette den. Er den slettet kan du hente ut fakturakopien i Talkmore-appen eller på Mine Sider.
Ikke mottatt faktura per EHF?
Vi får dessverre ikke ettersendt faktura per EHF. Det vil si at faktura som allerede er lukket hos oss og sendt ut til deg som kunde, ikke sendes per EHF. Har dere utestående faktura når dere legger inn EHF, må disse betales manuelt. Kommende faktura vil sendes per EHF.
Videre kan tjenesten Klikk og betal i nettbanken deres, gjøre at systemet deres ikke henter inn EHF. Dersom dere ikke har mottatt EHF fra oss, anbefaler vi at dere sjekker om Klikk og betal er deaktivert i nettbanken. Er Klikk og betalt deaktivert i nettbanken kan dere kontakte kundeservice, så ser vi på saken sammen.