SIM-kort til nytt abonnement

Her finner du informasjon om levering og aktivering av SIM-kort til nytt abonnement hos oss.

Hvordan får jeg SIM-kortet mitt når jeg bestiller abonnement?
Når du bestiller abonnement hos oss kan du velge mellom eSIM, å få SIM-kort tilsendt i posten, eller å hente det på Narvesen eller 7-Eleven.

 

eSIM:
Hvis telefonen din har støtte for det, kan du bestille overføring med eSIM. Dette er et elektronisk SIM-kort, som fungerer akkurat på samme måten som et fysisk kort, men aktiveringen er litt annerledes. Les mer om bestilling med eSIM her.

 

Posten:
Hvis du velger å motta SIM-kortet ditt per post sender vi det ut etter bestilling og du mottar kortet i løpet av 7 virkedager. SIM-kortet aktiveres da automatisk på overføringsdatoen oppgitt i bestillings bekreftelse og velkomst e-post.

 

Hente-SIM:
Med Hente-SIM kan du hente ut SIM-kort på en hvilken som helst Narvesen eller 7/11 butikk. Du kan hente kortet med en gang, og du aktiverer kortet selv på Mine Sider eller i Talkmore-appen. Dette gjør også at du kan overføres til oss etter bare 1-2 virkedager. 

 

Merk at det ikke er mulig å bestille Hente-SIM ved bestilling av helt nytt nummer fra oss. Av personvernhensyn må det første SIM-kortet til nye nummer sendes til folkeregistrert adresse.

 

 

Hvordan går jeg frem og får i gang Hente-SIM?

  1. Ved bestilling av abonnement vil du få valget mellom å få SIM-kort tilsendt per post eller med som Hente-SIM. Velg Hente-SIM, så sender vi deg en hentekode på SMS og e-post og du kan hente ut kortet på en hvilken som helst Narvesen eller 7/11 butikk.
  2. Etter kortet er hentet ut må det aktiveres, dette gjør du via Mine Sider eller i Talkmore-appen under Hjem - SIM-kort - Aktiver et SIM-kort.
  3. Når kortet er aktivert vil overføringen av nummeret ditt iverksettes og du får opp dato abonnementet ditt blir aktivt hos oss.
  4. På overføringsdato setter du det nye SIM-kortet ditt i telefonen og skrur den av og på.
Fant du det du lette etter?

Ikke fått SIM-kort? Kom i gang med eSIM

Du trenger ikke vente – med eSIM kan du aktivere abonnementet direkte fra mobilen.

Les mer

Kontakter

Her finner du informasjon om lagring av kontakter på telefonen din når du bytter SIM-kort.

Les mer

Overføre nummer til Talkmore

Her finner du informasjon om overføring av nummeret ditt til oss.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.