Feiler eFaktura?

For det meste fungerer eFaktura lekende lett, men i noen tilfeller kan det være noe som stopper opp. Her har vi samlet de vanligste årsakene:
Har din personalia endret seg?

Normalt klarer vi å finne deg ut i fra e-post, mobilnummer og adresse, men i noen tilfeller får vi en match vi ikke er 100 % trygge på. Dette kan for eksempel skyldes at det er brukt ulik e-postadresse forskjellige steder, eller at du har en ny adresse. I disse tilfellene vil vi be deg om å bekrefte ditt personnummer for å gjøre et nytt søk opp mot banken. Personnummeret ditt blir aldri lagret hos oss og slettes så fort søket er ferdig.

 

Har du husket å aktivere «ja takk til alle»?

Alltid eFaktura, eFaktura 2.0, automatisk efaktura, Ja Takk Til Alle eller JTTA. Kjært barn har mange navn, men alt fungerer helt likt og innebærer at du får eFaktura automatisk fra alle bedrifter som tilbyr dette. Om du ikke allerede har aktivert dette, vil vi få et avslag fra banken din når vi forsøker å legge til eFaktura på deg.

Slik aktiverer du «Alltid eFaktura»:
  • DNB: Når du er logget inn på nettbanken trykker du på «Dagligbank og lån», deretter klikker på eFaktura nederst på listen under «Betale og overføre»
    Alltid eFaktura skal være det øverste valget. Når denne er på, kan du aktivere eFaktura i Talkmore-appen
  • Nordea: Når du er logget inn på nettbanken, trykker du på «Betalinger», og klikker på eFaktura. Herfra trykker du på «Administrer avtalen» og aktiverer. Når denne er på, kan du aktivere eFaktura i Talkmore-appen
  • Danske Bank: Når du er logget inn på nettbanken, trykker du på «Betal og overfør», og klikker på eFaktura. Herfra trykker du på linken under «Automatisk opprettelse av eFaktura» og til slutt trykker du på «Opprett avtale». Når denne er på, kan du aktivere eFaktura i Talkmore-appen

 

Hvordan du aktiverer dette, pleier å være ganske likt hos de fleste banker. Om du bruker en annen bank og ikke finner valget i nettbanken din, anbefaler vi at du tar kontakt direkte med banken for veiledning.

Har du reservert deg mot eFaktura?

Om du tidligere har reservert deg mot å motta eFaktura fra oss, så må denne fjernes før vi klarer å sende deg eFaktura. Nøyaktig hvordan dette gjøres varierer fra bank til bank, men du finner det som regel under «eFaktura». Vi anbefaler at du kontakter banken din direkte om du trenger hjelp. 

Fant du det du lette etter?

Talkmore forhåndsbetalt

Talkmore Forhåndsbetalt er vår kontantkort-løsning. Du legger inn en ringesaldo på forhånd med et bankkort (VISA eller MasterCard) i stedet for å motta en faktura.

Les mer

Tips til

Nyttige ting å sjekke, om du får et uventet beløp på faktura

Les mer

Nettslett på faktura

Nettslett er en tjeneste inkludert i alle abonnementene våre. Her har vi samlet nyttig info og svar på spørsmål om nettslett på fakturaen din.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.