Spørsmål og svar om nytt abonnement

Har du fått informasjon om endringer i abonnementet ditt fra 1. mai? Her har vi samlet spørsmål og svar relatert til endringene og den nye inkluderte tjenesten Svindel- og Nummervarsel.
Ja, dersom du ikke ønsker å vente til endringen skjer automatisk 1. mai kan du bytte til våre nye abonnement allerede nå og få Svindel- og Nummervarsel inkludert i abonnementet tidligere. Det gjør du enkelt i Talkmore-appen eller Mine Sider under Dataforbruk og Endre abonnement.
Det er dessverre ikke mulig å beholde det abonnementet du har i dag. Det er fordi vi har lansert nye og enda bedre mobilabonnement, og avvikler derfor våre tidligere abonnement. Til gjengjeld er vi helt sikre på at du kommer til å trives med et av våre nye abonnement, som har Svindel- og Nummervarsel inkludert. Hvis ditt nye abonnement ikke føles riktig, kan du enkelt endre til et annet i Talkmore-appen eller på Mine Sider. 
Ja, hvis du har en rabatt på abonnementet ditt vil denne automatisk følge med på ditt nye abonnement. 
Ja, den ekstra dataen din følger automatisk med det nye abonnementet ditt. 
Dersom du ikke ønsker det nye abonnementet, kan du enkelt endre til et større eller mindre et inne i Talkmore-appen eller på Mine Sider under Dataforbruk og Endre abonnement. Da får du Svindel- og Nummervarsel inkludert i abonnementet med en gang. 

Svindel- og Nummervarsel er en tjeneste som er integrert i mobilnettet, og som varsler deg ved potensielle svindelanrop eller numre som ringer ofte og til mange. Varslene dukker automatisk opp på mobilen din  mens det ringer, og du trenger ikke å gjøre noe selv for å aktivere tjenesten.


Merk at frem til 1. mai vil det stå at det er Telenor som varsler dersom du får et svindel- eller nummervarsel, og fra 1. mai vil det stå Talkmore varsler.

Ja, alle medlemmene i familien vil få denne sikkerhetstjenesten.
Ja, det kan du gjøre i Talkmore-appen eller på Mine Sider under Sikkerhet. Vi anbefaler likevel å ha tjenesten aktivert for din egen sikkerhet. Tjenesten er inkludert i abonnementet ditt og du betaler ingenting ekstra for å bruke den.
Ja, dersom du har spart opp rollover vil denne automatisk følge med til neste måned selv om du får et nytt abonnement.

Denne tjenesten er tilknyttet mobilabonnementet ditt, og ikke til telefonen. De aller fleste nyere telefoner vil støtte tjenesten:

 

Den vil fungere på alle iPhoner produsert etter 2015, og for Samsung-telefoner fra 2017 med Android 9 og nyere. For Google Pixel, Sony Xperia og Nokia fungerer tjenesten best på telefoner som er nyere enn 2021.

 

Tjenesten fungerer per dags dato ikke på mobiltelefoner fra Huawei, samt Doro-telefoner som ikke faller innenfor kategorien smarttelefon.

 

Husk at du alltid får 1000 kr i mobilrabatt ved kjøp av ny telefon hos oss – når det skulle bli behov for å oppgradere. 

Ja, dersom du har ekstra tjenester i abonnementet ditt, som for eksempel et data- eller tvilling-SIM, Ring til Utlandet, eller Digital Trygghet, beholder du så klart disse.
Les flere spørsmål og svar om Svindel- og Nummervarsel her
Fant du det du lette etter?
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.