Slik kommer du deg på nett

Tips til hva du bør gjøre når du blir internettkunde hos oss

Før oppstartsdagen

Før du får aktivert internettabonnementet ditt, må du sørge for å ha din egen ruter hvis du ikke allerede har en. Vi anbefaler å velge en ruter som støtter Wi-Fi 6 og kan konfigureres og feilsøkes ved hjelp av en app. En slik ruter koster som regel fra 500,– og oppover – noe som på sikt vil være rimeligere enn å leie ruter. Les vår enkle ruterguide for flere tips til valg av ruter.

 

Du kan koble til den nye ruteren din før du bytter til Talkmore. Hvis du har leid en ruter, kan du snakke med din tidligere internettleverandør for å eventuelt returnere ruteren tilbake til dem, og unngå gebyr eller månedsleie på gammel ruter.

 

På oppstartsdagen

Vi sender deg SMS og e-post dagen du blir aktiv kunde hos oss. Dersom du allerede har en egen ruter, anbefaler vi at du restarter den ved å skru den av i minst 10 sekunder ved å trykke på Power-knappen eller trekke ut strømkontakten. Dersom du har kjøpt ny ruter og skal koble den til i dag, benytter du deg av veiledningen som følger med ruteren.


Hvor skal jeg plassere ruteren?

Ruteren må være koblet til fiberboksen, så det er begrenset hvor i boligen den kan stå. Ideelt sett skal ruteren være plassert midt i boligen og gjerne litt høyt på veggen, slik at signalene slipper å måtte passere møbler. Selv om det måtte friste, bør du aldri plassere ruteren inne i et skap, slik at signalet kan bli redusert.

Fant du det du lette etter?

Nettverksproblemer

Er nettverket tregt og ustabilt, eller helt nede? Her finner du mulige løsninger.

Les mer

Nettverket er nede

Dette er en frustrerende situasjon. Her tar vi deg gjennom fire steg for å sjekke hva som kan være årsaken til at nettverket er nede.

Les mer

Tregt eller ustabilt nettverk

Opplever du tregt eller ustabilt nett? Her er noen enkle steg for å finne ut hva som forårsaker tregt eller ustabilt nettverk.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Full oversikt på Mine Sider
Se driftsmeldinger, faktura og sjekk ditt internett i Talkmore-appen og Mine Sider.