Nyhet! Nå kan du hente SIM-kort i butikk!


Nå kan du velge å hente SIM-kort i butikk selv, slik at du raskt får tilgang til kortet, og mer fleksibilitet i forhold til når du vil aktivere det. Du kan hente det når du vil, hos Narvesen, 7-Eleven eller Shell/7-Eleven.

Hvordan kan jeg velge å hente SIM i butikk?

Når du skal bli kunde hos oss får du i slutten av bestillingsløpet valget mellom å hente SIM-kort selv eller å få det tilsendt. Merk at du kun kan hente SIM-kort i butikk ved overføring av nummer fra en annen mobiloperatør.

 

Er du kunde fra før?

Er du kunde fra før og trenger nytt SIM-kort, kan du bestille dette med henting i butikk på Mine Sider.

Hvor og når kan jeg hente?

Når du har bestilt abonnement vil du motta hentekvittering
på e-post og SMS. Etter dette kan du hente SIM-kort hos Narvesen, 7-Eleven
eller Shell/7-Eleven. NB: For å få nytt SIM-kort må du fremvise både
hentekvittering og legitimasjon.

Når vil mitt nye SIM-kort fungere?

Etter at du har aktivert ditt nye SIM-kort vil det ta 1-2 virkedager
før du overføres til Talkmore og kan bruke kortet. Det nøyaktige
overføringstidspunktet vil du motta på SMS etter aktivering.

Slik aktiverer du ditt nye SIM-kort

Å aktivere SIM-kortet du har hentet gjøres enkelt ved å:

1. Logge inn på Mine Sider (innloggingsdetaljer er sendt i velkomstbrev per e-post)
2. Velg fanen "SIM-kort" og tast inn SIM-nummer fra kortet.
3. Trykk "aktiver"

Som ny kunde vil du etter kort tid motta en sms med overføringstidspunkt fra
tidligere operatør til Talkmore. Er du allerede kunde, vil ditt nye SIM-kort
være aktivert i løpet av 10-15 minutter.

Hvordan vet jeg at SIM-kortet passer til min telefon?

SIM-kortet du mottar er et såkalt Trippel-SIM og kan tilpasses
alle mobiltelefoner. I tillegg gir vi deg et ekstra SIM-kort som kan brukes som
datakort til ditt nettbrett eller som TvilllingSIM til din reservetelefon.


Vilkår for SIM-i-butikk ved nytt abonnement

 

SIM-i-butikk gjelder ikke:

  • Nytt nummer
  • Bedriftskunder
  • Forhåndsbetalt
  • Barne-/familieabonnement

Øvrige vilkår:

  • Hentekvitteringen er gyldig i en måned
  • Du velger selv når du ønsker å aktivere kortet. Etter aktivering vil du bli overført på neste mulige overføringstidspunkt, vanligvis én til to virkedager. Dvs. at dersom du aktiverer mandag klokken 11.00 vil du bli overført tirsdag ca klokken 13.00. Det nøyaktige overføringstidspunktet vil du motta på SMS etter aktivering.
  •  Ved henting av SIM-kortet må det vises frem hentekvittering sammen med legitimasjon.
  • SIM-kort kan hentes på Narvesen, Shell/7-Eleven eller 7-Eleven kiosk i Norge.