Det kan være ulike årsaker til at nummeroppslaget ikke fungerer. Her har vi listet opp de vanligste måtene å feilsøke.
Merk at Nummeroppslag kun fungerer via Bedriftsnett, så om dere ikke har Bedriftsnett, så kan dere dessverre ikke ha tjenesten Nummeroppslag.
Feilsøking dersom nummeroppslag ikke skjer, for iPhone:
- For at oppslaget skal fungere, må telefonen ha internettilgang. Sjekk at telefonen din er koblet til internett, enten mobildata eller WiFi.
- Om du er i utlandet, må Dataroaming være på.
- Sjekk at du har skrudd på Nummeroppslag i Bedriftsnett-appen.
- Åpne Bedriftsnett-appen > Profil > Nummeroppslag > Aktiver
- Sjekk at du har gitt appen tillatelse til å sende varslinger. Siden nummeroppslaget vises via et push-varsel, må appen ha tillatelse til å gi varslinger.
- Innstillinger > Varslinger > Tillat varslinger
- Sjekk at innstillingene for varslingene er satt opp riktig.
- Innstillinger > Varslinger > Bannerstil: Vedvarende + Forhåndsvis: Alltid
Feilsøking dersom nummeroppslag ikke skjer, for Android:
- Sjekk at telefonen din er koblet til internett, enten det er mobildata(4G/5G) eller WiFi. For at oppslaget skal fungere, må telefonen ha internettilgang.
- Sjekk at du har skrudd på Nummeroppslag i Bedriftsnett-appen.
- Åpne Bedriftsnett-appen: Profil > Nummeroppslag > Aktiver nummeroppslag
- Sjekk at du har gitt appen tillatelse til å sende varslinger. Siden nummeroppslaget vises via et push-varsel, må appen ha tillatelse til å gi varslinger.
- Innstillinger > Varslinger > Tillat varslinger
- Sjekk at innstillingene for varslingene er satt opp riktig.
- Innstillinger > Varslinger > Bannerstil: Vedvarende + Forhåndsvis: Alltid
- Sjekk at batterioptimalisering er deaktivert. For at nummeroppslag skal fungere riktig, må Androids funksjon for batterioptimalisering være deaktivert for denne appen. Dette gjøres fra telefonens innstillinger.
* Merk at Android kan ha forskjellig oppsett/fremgangsmåte for innstillinger, så fremgangsmåten beskrevet kan avvike noe.
❓ Dersom det fortsatt ikke fungerer kan du kontakte oss, så ser vi på saken sammen!
For å feilsøke videre, trenger vi følgende informasjon:
- Telefonmodell (for eksempel iPhone 16, Samsung Galaxy s24):
- Versjon av operativsystemet:
- Versjon av appen (dette står nederst på Profil-fanen):
- Minst ett eksempel på anrop hvor nummeroppslag ikke har fungert: