Hvem eier nummeret mitt?

Det er fort gjort å blande eier og bruker av et nummer, så her kommer en enkel forklaring.
Hva er forskjellen på eieren og brukeren av et nummer?

Eieren av nummeret er den (personen eller bedriften) som har avtalen nummeret ligger under. Som bedriftskunde hos oss er det bedriften som rent juridisk eier nummeret ditt, mens du er bruker. Altså den som bruker nummeret.


Hva vil det si at bedriften eier nummeret mitt?

Dersom bedriften du jobber i eier nummeret ditt kan de bestemme type abonnement, tilleggstjenester, sperre og slette nummeret ditt. Samtidig er det bedriften som står ansvarlig for at mobilregningen blir betalt. 


Kan bedriften bare overta eierskapet av nummeret mitt?

Nei, det kan de ikke. Uansett hvem (person eller bedrift) som overtar eierskapet over nummeret ditt, må det en bekreftelse til fra den som eier nummeret per dags dato. Dagens eier kan være deg, en i familien eller tidligere arbeidsgiver. Er du usikker på hvem som eier nummeret ditt, kan du kontakte oss eller annen operatør nummeret ligger hos for å få svaret.

 

Jeg skal slutte i jobben og ønsker å ta med meg nummeret mitt. Hva gjør jeg?

Slutter du i jobben og vil ha med deg nummeret videre, må du ha en bekreftelse fra bedriften om at de frasier seg eierskapet av nummeret. Bytter du til Talkmore Privat eller en annen arbeidsgiver som har Talkmore Bedrift, trenger vi bare en mail fra administrator av mobiltelefoniavtalen. Bytter du til en annen operatør må du høre med den nye operatøren hva de trenger - kun bekreftelse på mail eller utfylt eierskifteskjema.

Fant du det du lette etter?

Oppsigelse

Dersom du ønsker å si opp ditt abonnement må dette gjøres skriftlig via vårt kontaktskjema eller chat. Du finner informasjon om hvordan du gjør dette her.

Les mer

Hva er inkludert i mitt abonnement?

Med abonnement fra oss har du en rekke tjenester og fordeler tilgjengelig, les mer her for å få mest ut av ditt abonnement fra oss.

Les mer

Legg til eller fjerne tjenester, sperrer og reservasjoner

Hos oss får du tilbud om en rekke tjenester, sperrer og reservasjon for å gi deg fleksible muligheter og en trygg mobil-hverdag. Her finner du informasjon om hvordan du legger til og fjerner tjenester, sperrer og reservasjoner på dine abonnement.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre kundekonsulenter.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk driftsmeldingene våre for status.