Innholdstjenester på mobilen

Generell informasjon om innholdstjenester

Innholdstjenester er en samlebetegnelse for bestilling eller aktivering av ulike SMS-tjenester. Det kan være for eksempel spill, ringetoner, banktjenester, piggdekkavgift, stemmegivning eller nummeropplysning ved hjelp av SMS til spesialnummer (firesifrede nummer).

 

Ofte medfører bestilling av slike tjenester at du må abonnere på tjenesten. Du får SMS/MMS som kan oppfattes som reklame, og som du faktureres for.

 

Slik sperrer du mot innholdstjenester

Som Talkmore-kunde er innholdstjenester automatisk aktivert på abonnementet ditt, du må derfor selv aktivere sperren via Mine Sider eller vårt kundesenter om du ønsker dette.

På Mine Sider kan du enkelt ativere sperren under Mine tjenester - Sperre for innholdstjenester. Merk at denne sperren kun gjelder 4-sifrede nummer, og ikke 5-sifrede nummer.

 

Etablere bestemte beløpsgrenser

Du kan også etablere sperre på bestemte beløpsgrenser; kr 250 | kr 500 | kr 1.000. For å etablere sperre på bruk av innholdstjenester opp til et visst beløp, må du tak kontakt med vårt kundesenter.

For å etablere sperre mot en enkelt innholdstjeneste, kan du sende kodeord STOPP til det aktuelle meldingsnummeret. I hver mottatte melding skal det også stå informasjon om hvordan tjenesten stoppes.

 

Informasjon om innholdstjenester og leverandør

For å finne informasjonen til leverandøren du har mottatt innholdstjenester fra, samt kontaktinformasjon, kan du gå inn på denne siden. På din fakturaspesifikasjon som er tilgjengelig på Mine sider finner du spesifisert hvilket 4- og 5 sifrede nummer du har mottatt SMS-tjenester fra.

 

Klager angående innholdstjenester

Dersom du er uenig i fakturert beløp fra innholdsleverandør kan du ta kontakt med Talkmore sitt kundesenter via vårt kontaktskjema eller på telefon 815 68 68, så tar vi saken videre med innholdsleverandøren. Dersom du selv ønsker å ta direkte kontakt med innholdsleverandøren kan du gjøre det.

Forbrukerkunder og bedriftskunder med maksimum 10 årsverk kan klage på Talkmore sin avgjørelse vedrørende faktura til Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon (BKN). Klager kan først innsende klage til BKN når klager har fått skriftlig avslag av Talkmore. Se BKNs hjemmeside, www.brukerklagenemnda.no.




Sperring av innholdstjenester