Mobilkunde
49 kr/mndBestill strøm
Fyll ut bestillingsskjemaet, så fikser vi resten! Enkelt, ikke sant?
Hvor finner jeg vilkårene til Talkmore Strøm?
Du godkjenner vilkårene når du gjør din bestilling. Du kan også lese vilkårene her
Hva er nettleie?
Nettleie er det du betaler til netteieren i ditt område. Nettleien dekker transport av strømmen til din bolig, drift av ledningsnettet og strømmålere, samt offentlige avgifter. Nettselskapene har monopol på sitt området, så dette selskapet forholder du deg til uavhengig av strømleverandør.
Hvor kommer strømmen til Talkmore fra?
Alle strømselskaper kjøper inn strøm fra Strømbørsen Nord Pool. Det vil si at Talkmore får strømmen fra samme sted som alle andre leverandører. Og i Norge kommer over 90% av strømmen fra fornybar energi, det gjør også Talkmore sin strøm.
Hvordan beregnes spotpris på strøm over en kalendermåned når spotpris varierer fra time til time?
Din strømpris følger prisen på Nord Pool time for time, og hvor mye du som kunde bruker time for time. Derfor kan du og naboen din ha Talkmore Strøm, med ulik pris per KWh grunnet ulikt forbruk i de ulike timene.
Får jeg nettleie og strøm på samme faktura?
Ja, de fleste kundene våre får nettleie og strømforbruk på samme faktura. Dette gjelder dersom ditt nettselskap er ett av følgende: Elvia (tidligere Hafslund Nett), Tensio TS, BKK Nett, Agder Energi Nett, Skagerak Nett, Lyse Elnett, Norgesnett, Glitre Nett, Haugaland Kraft Nett, Troms Kraft Nett.
Uavhengig av når avtalen din blir aktiv hos oss - tidlig eller sent i måneden, vil nettleien for hele måneden komme på fakturaen fra oss dersom vi har avtale med ditt nettselskap. Dette er fordi nettselskapene sender faktura for nettleie til den strømleverandøren du har en aktiv avtale hos.
Dersom du er kunde hos et nettselskap vi ikke har avtale med, vil du få en egen faktura for nettleien.
Hvor ofte sendes fakturaen ut?
Den sendes ut en gang per måned, vanligvis mellom 1. og 15. i måneden.
Får jeg egne fakturaer for strøm og mobil?
Ja, dersom du har både strøm og mobil hos Talkmore vil du få to fakturaer. Våre kundeundersøkelser viser at de fleste ønsker separat faktura for å holde god oversikt.
Hvor finner jeg kopi av min faktura?
Du finner alle dine fakturaer på Min Side. Her kan du også sjekke hvilke som er betalt, og hvilke som står til forfall. Trykk her for å komme til Min Side.
Hvilken pris får jeg som Talkmore Bedriftskunde?
Som bruker av bedriftsabonnementet får du Talkmore Strøm til 49,- per mnd. Per i dag tilbyr ikke Talkmore Strøm strømavtaler for bedrifter.
Kan jeg bestille strøm til flere målere?
Ja, det kan du. Dersom du har flere adresser (bolig, feriebolig, hytte), oppretter du èn avtale per målepunkt. Du må da legge inn èn bestilling for hvert målepunkt. Alt vil komme på samme faktura om det bestilles på samme person.
Hva er et elsertifikat?
Et elsertifikat er en lovpålagt norsk-svensk ordning som støtter utbygging av fornybar kraftproduksjon. De fleste leverandører har dette som et påslag i prisen, men hos oss i Talkmore er dette inkludert i månedsbeløpet. Dette gjør at du ikke trenger å bekymre deg for noe påslag fra oss.
Hvordan kontakter jeg kundeservice?
Hvis det er noe du lurer på kan du alltid kontakte vår kundeservice!
Telefon 915 09 915
Man-Fre mellom kl 09-17
Lørdag mellom kl 10-14
Du kan også kontakte oss gjennom dette kontaktskjemaet.
En av våre dyktige medarbeidere hjelper deg :-)