Dette må du gjøre før du melder skade
- Finn IMEI-nummeret
Sørg for å ha IMEI-nummeret klar før du starter. Dette nummeret er unikt for hver enhet og må oppgis for å kunne identifisere telefonen din. Du finner det på mobilens innstillinger under "om", eller du kan taste *#06# på mobiltastaturet. - Slå av sporingsfunksjoner på mobilen din
Før du starter må du huske å slå av Find my iPhone eller Finn enheten min (Android), eller lignende. Du kan gjøre dette enkelt i innstillingene dine eller online, hvordan du gjør dette varierer fra mobil til mobil. Du finner også forklaring på hvordan du skrur av sporingsfunksjonen på siden "Meld Skade", der du oppretter sak.
NB! Hvis tracking ikke er slått av, kan ikke mobilen repareres, og som det fremgår av forsikringsbeviset ditt vil du få et gebyr. - Melde inn i skadeportalen
I skadeportalen hos SquareTrade beskriver du hva som har skjedd med telefonen din, og får deretter vite hvordan dette kan løses. Etter du har meldt inn saken vil SquareTrade behandle den. Du mottar en e-post når saken er ferdig behandlet, og hva som vil skje videre etter det. - Betal egenandelen
Når du melder inn skaden i skadeportalen får du beløpet for egenandelen din. Etter du har betalt vil du innen 24 timer motta en e-post som inneholder all informasjonen du trenger for å få enheten din reparert.