hva-er-esim

Hva er eSIM?

Hva er eSIM?

eSIM er et innebygd elektronisk SIM-kort. Med eSIM behøver du ikke å sette inn et fysisk SIM-kort i mobilen, iPaden eller smartklokken, og eSIM aktiveres digitalt. Utover dette fungerer et eSIM på samme måte som et tradisjonelt fysisk SIM-kort.

Med eSIM kan du koble til utvalgte telefoner, iPader og smartklokker til mobilnettet eller WIFI. Det betyr at du ikke trenger å ha mobilen i nærheten eller være tilkoblet til Bluetooth for å kunne være på nett med for eksempel smartklokken din.

 

Hos oss er eSIM tilrettelagt for alle enheter med støtte for dette, med unntak av Apple Watch.

 

Slik kommer du i gang med eSIM:
  1. Du kan bestille et abonnement med eSIM som ditt hovedSIM-kort ved å ta kontakt med vårt kundesenter.
  2. Etter Bestilling vil du få tilsendt en epost med mer informasjon rundt aktivering.

  3. Når nummeret er aktivert vil du motta en epost med QR-kode.

 

Ønsker du å bestille eSIM for et nummer du allerede har hos Talkmore?
eSIM kan du pr nå kun bestille via vårt kundesenter. Men bare ta kontakt med oss på telefon, chat eller mail så hjelper vi deg med det!

Du kan ha eSIM som både hoved-SIM, tvilling-SIM og data-SIM. Skal du ha det som et tvilling-SIM eller data-SIM koster det 29,–/mnd.*

* Om du har et ubegrenset-abonnement koster data-SIM 79,–/mnd

Når du kontakter kundesenteret for å bestille er det viktig å informeres oss om du ønsker å ha eSIM som hoved-SIM, data-SIM eller tvilling-SIM, slik at det ikke blir feil.

Når vi har tildelt deg den type eSIM du ønsker, vil du motta en e-post fra oss med QR-kode og informasjon om hva som skal gjøres videre. Da er det bare å følge de stegene som vist i mailen. Når det er gjort er ditt eSIM klart til bruk.

Merk at det kan ta ca 30 minutter før du mottar e-post med QR-kode og informasjon. Har du ikke mottatt e-post etter 30 minutter kan du ta kontakt med kundesenteret.
 
OBS: BankID på mobil støtter ikke eSIM og er i ferd med å bli utfaset. Vi anbefaler derfor å laste ned BankID-appen.

Fant du det du lette etter?

Operatørlås

Hvis telefonen din er operatørlåst vil du ikke kunne benytte den med andre SIM-kort. Du må da kontakte operatøren du kjøpte telefonen hos for å låse opp telefonen for andre SIM-kort. 

Les mer

BankID-appen

BankID på mobil fases ut og erstattes (gradvis) med BankID appen. Les alt om hvorfor og hva du må gjøre for å aktivere BankID-appen her.

Les mer

Sperre SIM-kort

Mistet eller stjålet SIM-kort? Du kan enkelt sperre alle dine SIM-kort via Mine Sider eller i Talkmore-appen. 

Les mer
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.