Hvordan får jeg SIM-kortet mitt når jeg bestiller abonnement?
Ved bestilling av abonnement hos oss får du valget mellom å få SIM-kort tilsendt i posten, du kan hente det på Narvesen eller 7/11, eller du kan velge eSIM.
Posten:
Hvis du velger å motta SIM-kortet ditt per post sender vi det ut etter bestilling og du mottar kortet i løpet av 7 virkedager. SIM-kortet aktiveres da automatisk på overføringsdatoen oppgitt i bestillings bekreftelse og velkomst e-post.
Hente-SIM:
Med Hente-SIM kan du hente ut SIM-kort på en hvilken som helst Narvesen eller 7/11 butikk. Du kan hente kortet med en gang, og du aktiverer kortet selv på Mine Sider eller i Talkmore-appen. Dette gjør også at du kan overføres til oss etter bare 1-2 virkedager.
Merk at det ikke er mulig å bestille Hente-SIM ved bestilling av helt nytt nummer fra oss. Av personvernhensyn må det første SIM-kortet til nye nummer sendes til folkeregistrert adresse.
eSIM:
Hvis telefonen din har støtte for det, kan du bestille overføring med eSIM. Dette er et elektronisk SIM-kort, som fungerer akkurat på samme måten som et fysisk kort, men aktiveringen er litt annerledes. Les mer om bestilling med eSIM her.
Hvordan går jeg frem og får i gang Hente-SIM?
- Ved bestilling av abonnement vil du få valget mellom å få SIM-kort tilsendt per post eller med som Hente-SIM. Velg Hente-SIM, så sender vi deg en hentekode på SMS og e-post og du kan hente ut kortet på en hvilken som helst Narvesen eller 7/11 butikk.
- Etter kortet er hentet ut må det aktiveres, dette gjør du via Mine Sider eller i Talkmore-appen under Hjem - SIM-kort - Aktiver et SIM-kort.
- Når kortet er aktivert vil overføringen av nummeret ditt iverksettes og du får opp dato abonnementet ditt blir aktivt hos oss.
- På overføringsdato setter du det nye SIM-kortet ditt i telefonen og skrur den av og på.