SIM-kort til nytt abonnement

Her finner du informasjon om levering og aktivering av SIM-kort til nytt abonnement hos oss.

Hvordan får jeg SIM-kortet mitt når jeg bestiller abonnement?

Ved bestilling av abonnement hos oss får du valget mellom å få SIM-kort tilsendt per post eller med hentekode.

 

Posten

Hvis du velger å motta SIM-kortet ditt per post sender vi det ut etter bestilling og du mottar kortet i løpet av 7 virkedager. SIM-kortet aktiveres da automatisk på overføringsdatoen oppgitt i bestillings bekreftelse og velkomst e-post.

 

Hva er Hente-SIM?

Med Hente-SIM kan du hente ut SIM-kort på en hvilken som helst Narvesen eller 7/11 butikk slik at du slipper vente på postgangen ved behov for nytt kort.

 

Hvem kan bestille Hente-SIM?

Hvis du bestiller abonnement hos oss med overføring av nummer fra annen operatør kan du bestille Hente-SIM, alle eksisterende kunder kan også bestille Hente-SIM.

 

Merk: Det er ikke mulig å bestille Hente-SIM ved bestilling av helt nytt nummer fra oss. Av personvernhensyn må det første SIM-kortet til nye nummer sendes til folkeregistrert adresse.

 

Hvordan går jeg frem og får i gang Hente-SIM?

  1. Ved bestilling av abonnement vil du få valget mellom å få SIM-kort tilsendt per post eller med som Hente-SIM. Velg Hente-SIM, så sender vi deg en hentekode på SMS og e-post og du kan hente ut kortet på en hvilken som helst Narvesen eller 7/11 butikk.
  2. Etter kortet er hentet ut må det aktiveres, dette gjør du via Mine Sider eller i Talkmore-appen under Hjem - SIM-kort - Aktiver et SIM-kort.
  3. Når kortet er aktivert vil overføringen av nummeret ditt iverksettes og du får opp dato abonnementet ditt blir aktivt hos oss.
  4. På overføringsdato setter du det nye SIM-kortet ditt i telefonen og skrur den av og på.
Fant du det du lette etter?

Kontakter

Her finner du informasjon om lagring av kontakter på telefonen din når du bytter SIM-kort.

Les mer

Overføre nummer til Talkmore

Her finner du informasjon om overføring av nummeret ditt til oss.

Les mer

Nytt nummer

Her finner du info og svar på ofte stilte spørsmål om bestilling av nytt nummer.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.