datarollover

Data Rollover

har du data til overs en måned?
Null problem, vi overfører dette automatisk til neste måned for deg.

Alle som har ubrukt data i abonnementet fra forrige måned har selvsagt dette inkludert fra den 1. i hver måned. Oppdateringen av datamengden på Mine Sider og i appen kan imidlertid ta noe ekstra tid, og vil derfor ofte ikke vises der før rundt klokken 12.00 på formiddagen. Data Rollover gjelder ikke ubegrenset data.

Eksempel på Data Rollover:
Dersom du har Fritt + EU 2 GB, men kun bruker 1,8 GB en måned, vil 0,2 GB rulles over til neste måned. Da har du hele 2,2 GB å bruke måneden etter!
Dersom du kun bruker 1,8 GB denne måneden også, har du fortsatt 2,4 GB å benytte deg av i måned 3 også.

Slik fungerer det:

Den dataen du ikke bruker opp av den inkluderte datamengden i abonnementet ditt i en måned, vil automatisk rulles over til neste måned.
Har du tjenesten 'Ekstra data hver måned' vil også ubrukt data fra denne pakken bli rullet over.
Du kan spare data over så mange måneder du vil, opptil den mengden data du har inkludert i abonnementet ditt. Har du for eksempel 4 GB inkludert kan du spare opp til 4 GB i tillegg, slik at du har maks 8 GB hver måned.
Gjelder alle kunder (ikke utgåtte abonnement)
Du får også med oppspart data dersom du skifter abonnement, men du kan bare ta med deg like mye data som abonnementet ditt har inkludert. Det vil si at dersom du skifter til et mindre abonnement vil du kunne miste noe av den oppsparte dataen den første måneden etter at du skiftet.
Dersom du har aktivert tjenesten 'Ekstra data hver måned', men så sier opp denne, vil du ikke få denne dataen rullet over til neste måned.
Data Rollover gjelder ikke ubegrenset data.

 

Data Rollover for enkelt-abonnement

  • Det er ingen grense på hvor lenge du kan spare opp rollover, men du kan maksimalt spare opp til "dobbel" datamengde. Det vil si at du kan maksimalt ha samme mengde rollover som du har i ditt normale abonnement
  • Data Rollover er inkludert på alle enkelt-abonnement, og Mobilt bredbånd med aktiv datapakke 
  • Data Rollover blir automatisk tildelt 01.hver måned. Normalt har får du rollover fordelt innen kl 13

Data Rollover for Talkmore Familie

  • Det er ikke Data Rollover på ufordelt data. Vi anbefaler derfor å fordele all data før månedsslutt for å få størt utbytte
  • Det er ikke mulig å fordele Data Rollover. Hver bruker får fordelt egen mengde rollover ut i fra hvor mye de hadde igjen av sin tildelte datamengde forrige måned
  • Dersom datamengde endres på et familiemedlem, vil medlemmet beholde sin tildelte mengde rollover for inneværende måned, men vil kun få tildelt rollover opptil datamengden de har fordelt ved månedslutt 

Fant du det du lette etter?

Basishastighet

Basishastigheten er den hastigheten du settes ned på etter du har brukt 100GB på ditt Ubegrensede abonnement.

Les mer

Ubegrenset data Maksimal

Lurer du på hva det innebærer å ha full frihet til å bruke mobilen akkurat slik du vil med Ubegrenset data Maksimal?

Les mer

Hastighetsreload

Brukt mer enn 100GB med ditt Ubegrensede abonnement, og trenger mer hastighet?

Les mer
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.