Det er ikke alltid en helt ny mobil er behovet, enten det er til deg selv eller barna. Som Ny-mobil gir deg en ekstra sikkerhet når du kjøper brukt. Du får en mobil som er grundig sjekket og satt i stand igjen. Med Som Ny-mobil forlenger vi levetiden til nesten nye mobiler, noe som er bra for miljøet, og du kan samtidig sikre deg en litt brukt mobil til en bra pris. Garantien er den samme som hvis du kjøper en ny mobil og ombestemmer du deg har hele 30 dagers angrerett.
Gjenbruk
Hver måned får Telenor tilbake mange brukte SWAP-mobiler. Som Ny-mobil er gjenbruk på sitt beste, for nå kan vi gi disse mobilene et nytt liv.
Vi vil at du skal bli fornøyd! For å sikre at mobilene fortsatt virker som de skal gjennomgår alle telefonene en grundig kvalitetssjekk.
For å holde prisen nede er det kun mobilen som følger med i Som Ny-mobilen. Har du lyst på noe nytt tilbehør legger du selv til det du trenger i nettbutikken.
Hvilke mobiler vi har tilgjengelig endrer seg hele tiden, så her gjelder det å slå til når du ser en mobil du har lyst på! :-)
Alle brukte mobiltelefoner må godkjennes gjennom vår kvalitetskontroll før de kan selges videre i vår nettbutikk. Telefonen blir grundig sjekket, både teknisk og estetisk, men merk at mindre slitasje kan forekomme.
Kvalitetskontrollen innebærer blant annet kontroll av:
I tillegg har vi sjekket at:
Grad B
Dette er meget pent brukte mobiltelefoner med normal slitasje, som kan inneha noen riper på skjerm/bakdeksel som kun kan sees tett på.
I denne kategorien er det ytterligere penger å spare for deg som kunde!
Dette er telefoner som er kvalifisert og kategorisert innenfor "Grad B" i kategoriseringssystemet som benyttes i brukthandel av elektroniske varer.
Telefonene er meget pent brukt og innehar normal slitasje.
Alle Grade B-telefoner selges uten salgspakke, lader og øreplugger, men tilbehør kan kjøpes separat til flere av våre modeller.
Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt. Dersom du skulle oppdage noe ureglementert så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice, så vil vi finne en rask og god løsning på utfordringen sammen med deg.
Alle Grade B selges med 2 års garanti og 30 dagers angrerett.
Grad C
Dette er mobiler med litt større riper og mindre bulker. Det er kun kosmetisk og har ingen betydning for funksjonaliteten.
I denne kategorien er det kraftig redusert pris og mye penger å spare for deg som kunde!
Dette er telefoner som er kvalifisert og kategorisert innenfor "Grade C" i kategoriseringssystemet som benyttes i brukthandel av elektroniske varer.
Alle Grade C-telefoner selgers uten salgspakke, lader og øreplugger, men tilbehør kan kjøpes separat til flere av våre modeller.
Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt. Dersom du skulle oppdage noe ureglementert så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice, så vil vi finne en rask og god løsning på utfordringen sammen med deg.
Alle Grade C selges med 2 års garanti og 30 dagers angrerett.
Batteriets tilstand kan variere fra telefon til telefon og spesielt mellom graderingene.
I kategorien "B-Grade" og "C-Grade" har telefonene hatt en lengre brukstid enn de andre kategoriene. Varene er altså brukt mer og har gjennomgått flere ladesykluser.
Dette vil gjøre at enkelte varer har en lavere batterikapasitet enn andre.
Dersom en vare har lavere enn 80% batterikapasitet anbefaler vi batteribytte.
Dersom varen har høyere kapasitet enn 80% så skal det klare å yte 100% og dermed vil man ikke merke noe dårligere funksjonalitet enn en helt ny vare.
Miljøet
Hver måned får Telenor tilbake mange brukte SWAP-mobiler. Som Ny-mobil er gjenbruk på sitt beste, for nå kan vi gi disse mobilene et nytt liv.
I stedet for at disse kjøres på dynga har vi funnet en løsning hvor man kan selge disse varene på nytt til en lavere pris. Gjenbruk er viktig, og ved å kjøpe en brukt mobiltelefon bidrar du som kunde til å ta vare på miljøet!
Prisen
Det er nettopp prisen som gjør dette til en god deal for deg som kunde. Hos oss kan du skaffe deg mobiltelefoner av de fleste typer til en svært god pris. Sortimentet og tilgjengeligheten på de forskjellige modellene vil variere etter hva vi får inn av returvarer. Prisen vil sammen med utvalget variere ut fra hvilken kategori varen har
Garantien på 2 år gjør at man får dekket reparasjon / ny vare dersom varen man får innehar mangler / feil som ikke skyldes forhold på kjøpers side. Skulle man altså være så uheldig å motta en vare med en mangel som avdekkes innen 2 år etter mottak så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice, så vil vi bistå med et forslag til løsning på utfordringen. Etter 2 år er man som forbruker dekket av forbrukerkjøpsloven som har lovfestet 5 år reklamasjonsrett på mobiltelefoner
Det skal være trygt å kjøpe en brukt telefon, og derfor er det vanlig at det følger med en garanti. Garanti er din beskyttelse om det skulle oppstå en feil på telefonen du har kjøpt. Hos Talkmore er alle telefoner reparert på autorisert verksted og alle Som Ny-mobiler selges med to års garanti.
For deg som kunde er det like trygt å kjøpe brukte telefoner som nye. Vi forholder oss til Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven ved salg av varer til forbrukere. Det spiller ingen rolle om varen du kjøper er helt ny eller brukt. Alle våre telefoner selges innenfor de til enhver tid gjeldende lovbestemmelsene for fjernsalg i Norge.
Vi kan dessverre ikke ta imot din gamle mobiltelefon hos oss. Dersom din gamle mobiltelefon fortsatt fungerer kan du å ta vare på denne som reserve, gi den bort til noen eller selge den privat. Mobiltelefoner klassifiseres som EE-avfall og om den ikke fungerer bør du levere den til en gjenvinningsstasjon for trygg kassering.
Dersom du mottar en vare som er defekt eller som blir defekt innenfor garantitiden så kontakter du oss. Kundeservice vil da sammen med deg utføre en feilsøkingsprosess på varen og sikre at det ikke er andre forhold enn selve varen som er årsak til feilen som kunden opplever.
Dersom det ikke kan løses i feilsøkingsprosessen så vil du kunne returnere varen som er defekt ved å fylle ut info om hva som er feil på varen på returskjemaet. Vi vil da heve kjøpet for deg og kjøre reklamasjonsprosessen hos oss internt.
Talkmore tilbyr 30 dagers åpent kjøp på brukte telefoner!
Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som kommer til anvendelse. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss. Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.
Dersom du vil returnere så fyller du ut angreskjema og legger ved det i esken og leverer pakken på postkontoret for innsending til oss. Vi anbefaler å sende pakken med sporing fordi du som kunde er ansvarlig for pakken til den er tilbake hos oss.
Hva er viktig å tenke på ved en retursending?
For å kunne tilbakesende varen skal varen være i uforandret tilstand og mengde som vi sendte den til deg. Varene skal være godt pakket slik at ikke produktene skades i leveransen tilbake til oss.
Du som kunde er ansvarlig for at varene kommer fram hel og står dermed for risikoen om produktet skades når den fraktes tilbake til oss.
Legg merke til at originalforpakningen ikke skal brukes som ytre emballasje/ytterkartong. Varen skal være komplett tilbake til oss hvilket innebærer at tilbehør, produktforpakning, inneremballasje m.m skal inkluderes i returen.
Vi forbeholder oss retten til å utføre en verdireduksjon tilsvarende produktets eventuelt forandrede tilstand ved mottaket hos oss. I det fall produktet er måltilpasset eller spesialtilpasset for en bestemt kunde, gjelder ikke bytteretten, åpent kjøp eller angrerett.
Ved godkjent retur tilbakebetales kjøpesummen til deg som kunde. Tilbakebetaling skjer til den kontoen som angis ved betaling.
Hvis det oppdages en feil eller mangel må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi oss beskjed om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok produktet. Dersom produktet, eller deler av produktet, ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok produktet skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. (Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni 2002 Nr. 34)
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelser:
Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet (vi tolker dette løper fra produktet er kvittert inn til Modino sitt lager) har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt et erstatningsprodukt til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av produktet, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader, § 30.
Selger følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.
Alle våre kunder får 1000 kr rabatt ved kjøp av en ny mobiltelefon. Enten du allerede er kunde eller vil bli det.
Bestill og kjøp telefon her