Ny hos oss? Velkommen!

Her finner du informasjon om ting som er kjekt å vite når man er ny.

Bestille, hente og aktivere SIM-kort

Hente og aktivere SIM-kort

Når du bestiller abonnement her på våre nettsider, kan du velge å få det i posten eller hente SIM-kort i butikk. Får du det i posten vil SIM-kortet aktiveres 6 virkedager etter det er sendt, og du vil få beskjed på SMS når du skal bytte SIM-kort.

Henter du SIM-kort i butikk får du raskt tilgang og mer fleksibilitet når du vil aktivere det. Du kan hente det når du vil hos Narvesen, 7-Eleven eller YX/7-Eleven. Du aktiverer kortet enkelt på Mine Sider etter henting, og deretter tar det 1-2 virkedager før nummeret ditt er overført til Talkmore.  

Trippel-SIM: SIM-kortet er et Trippel-SIM som kan tilpasses alle mobiltelefoner.

Når du henter SIM-kort i butikk må du følge disse fire stegene før du kan ta SIM-kortet i bruk:

 

1. Velg “Hent SIM-kortet i dag” i din bestilling av abonnement

Når du bestiller abonnement får du i steg 4 av bestillingsløpet valget mellom å hente SIM-kort selv eller å få det tilsendt i posten. Merk at om du bestiller abonnement med et helt nytt nummer, må SIM-kort sendes i posten. Om det sendes i posten, blir det tilsendt din folkeregistrerte adresse.

OBS! Pass på at adressen din er oppdatert før du bestiller SIM-kort hjem.

 

2. Hent SIM-kortet i butikk

Når du har fullført bestillingen får du en hentekvittering på e-post og SMS.
Vis hentekvitteringen og legitimasjon på nærmeste Narvesen, 7-eleven eller YX/7-eleven for å hente ut ditt nye SIM-kort. Hentekvitteringen er gyldig i 30 dager.

 

3. Aktiver SIM-kortet på Mine Sider

Når du har hentet SIM-kortet ditt i butikken, kan du selv velge når du ønsker å aktivere det på Mine Sider. Du aktiverer det enkelt ved å gjøre følgende:

  1. Logg inn på Mine Sider med innloggingsinformasjonen du fikk i velkomstmailen
  2. Velg fanen "SIM-kort og PIN" og trykk "Aktiver nytt"
  3. Tast inn SIM-nummer (12 siffer) som står på selve SIM-kortet
  4. Trykk "Aktiver"

 

4. Ta SIM-kortet i bruk

Etter at SIM-kortet er aktivert (steg 3) tar det 1-2 virkedager før nummeret ditt overføres til oss og SIM-kortet kan tas i bruk – du mottar en SMS med nøyaktig overføringstidspunkt. På oppgitt tidspunkt kan du bytte ut ditt gamle SIM-kort med SIM-kortet fra Talkmore.

 

Vilkår for SIM-i-butikk ved nytt abonnement

SIM-i-butikk gjelder ikke:

  • Nytt nummer
  • Bedriftskunder
  • Forhåndsbetalt
  • Barne-/familieabonnement

Øvrige vilkår:

  • Du velger selv når du ønsker å aktivere kortet. Etter aktivering overføres du på neste mulige overføringstidspunkt, vanligvis én til to virkedager. DVS. at dersom du aktiverer mandag kl. 11.00 vil du bli overført tirsdag ca kl. 13.00. Nøyaktig tidspunkt for overføring vil du motta på SMS etter aktivering.
  • SIM-kort kan hentes på Narvesen, YX/7-Eleven eller 7-Eleven kiosker i Norge.
Hvordan overføre nummer til Talkmore Kan jeg velge dato for overføring? Min bestilling feilet - Hva skyldes det? Endre til riktig brukernavn på et nummer Din første faktura Kontroll på ditt dataforbruk Oppsigelse av gammel operatør BankID på mobil Fordeler Hva er inkludert i abonnementet mitt?

Les våre vilkår

Her finner du vilkår for alle våre abonnement:

Les Talkmores vilkår