Angrerett

Angrerett

Dersom du angrer på et kjøp hos oss, ønsker vi at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter, og henviser derfor til angrerettloven. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser, og alle våre privatkunder mottar informasjon om angrerett via e-post ved gjennomført kjøp. Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert.


Klage på forbrukerkjøp av en vare kan rettes til Forbrukerrådet.

EUs klageportal kan også brukes hvis klager ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis klager er forbruker bosatt i et annet EØS/EU-land.  Klagen inngis her http://ec.europa.eu/odr.  Ved klage via EUs klageportal må kunden registrere følgende epostadresse i klageportalens klageskjema: talkmore@modino.no. 

For begge klageordninger må kunden først ha rettet en klage til Talkmore uten at saken er løst i minnelighet.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde(jf. Angrerettloven § 24). 

Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.(jf. Ang Angreretten § 22, punkt g og n)

Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).

Aktiv handling
Det forplikter en aktiv handling fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

Hvordan angrer jeg før ordren er pakket / sendt fra vårt lager?


Ring Modino på nummer 33 22 01 20, og be om at hele ordren slettes. Dersom Modino bekrefter at ordren er slettet har angret på kjøpet. 

 

Hvordan angrer jeg før ordren er hentet på utleveringsstedet?
Du må ikke foreta deg en handling på utleveringsstedet. Posten vil opplyse om hvor mange dager det vil gå før varen blir sendt i retur. Ønsker du en raskere retur må du møte opp på posten og informere at du ikke ønsker å motta forsendelsen. Da vil returen bli sendt tilbake samme dag/neste virkedag. Det vil ikke være nødvendig å signere angrerettskjema, men du må informere oss om at du ikke ønsker å motta varen på telefonnummer 33 22 01 20 eller via e-post talkmore@modino.no 

Hvordan angrer jeg etter ordren er hentet?
Angrer du på kjøpet må du fylle ut angrerettskjema du mottok på e-post og sende det tilbake sammen med produktet. Produktet må ligge i originalemballasjen og være i tilnærmet samme stand som da du mottok varen. Du vil bli kontaktet så snart vi har behandlet returen. Når vi har mottatt og godkjent returen vil betalingen bli kreditert/annullert i sin helhet. Det vil ta mellom 5-7 virkedager. 
 
Det oppfordres til at Angrerettvarene sendes som registrert pakkepost slik at du kan følge pakken på Posten sine sider slik at du har full oversikt over hvor forsendelsen befinner seg i postens system frem til den ankommer oss.

Passiv handling
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.
Fant du det du lette etter?

Endre innhold på en nettbutikk-bestilling som allerede er lagt inn

Som regel må man dessverre kansellere eksisterende bestilling, og legge inn en ny. Men, i noen tilfeller kan man gjøre små justeringer.

Les mer

Bestillingsløp og mobilrabatt

Våre kunder får alltid 1000 kr mobilrabatt på alle nye telefoner! Les mer om hvordan du bestiller og får rabatten.

Les mer

1000,- mobilrabatt og vilkår

Som Talkmore-kunde får du 1000,- i mobilrabatt i nettbutikken vår. Les mer om hvordan og vilkår her.

Les mer
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.