MBB-innstillinger

Mobilt bredbånd 

Manuelt oppsett

Router kjøpt hos oss

Har du fulgt alle stegene for å sette opp routeren, men får fremdeles ikke koblet deg til internett? Da må vi ta en titt på routerens innstillinger. Når du er inne på routerens innstillingsside gjør du følgende:

  1. Gå inn på fanen «Settings»
  2. Trykk på knappen «New Profile» og skriv inn:

    Profile name: Telenor
    Username: Denne kan stå blank
    Password: Denne kan stå blank
    APN (Tilgangspunktnavn): telenor.mbb

  3. Trykk på «Save»

Du er nå koblet til internett!

 

Router kjøpt hos andre

Bruker du en router kjøpt hos noen andre? Da har ikke vi fullstendig brukerveiledning for disse routerne, men under her finner du veiledning for hvordan du kan endre APN (Tilgangspunktnavn) innstillingene på router fra ICE:

Merk at veiledningen under er for én av routerne som ICE selger, så denne veiledningen kan variere fra andre routere.

ICE:

  1. Trykk ruten der det står 4G
  2. Gå inn på «APN settings»
  3. Huk av for «Manual»
  4. Velg «Add new»
  5. I de tomme feltene som dukker opp legger du inn:

    APN type: Telenor
    APN (Tilgangspunktnavn): telenor.mbb
    Authentication: PAP
    Username: Denne kan stå blank
    Password: Denne kan stå blank

  6. Trykk på «Save»
  7. Velg «Set as default» (Dersom Hostname ikke er endret til Telenor av seg selv, kan det hende du må endre til Telenor før du velger «Set av default»)

Når dette er gjort kan du gå tilbake til Dashboard, og du skal nå være koblet til internett!

Fant du det du lette etter?

SMS-innstillinger

Noen ganger fungerer ikke alt som det skal. Da kan det være lurt å ta en titt på mobilens innstillinger.

Les mer

Mobilnett og MMS

Noen ganger fungerer ikke alt som det skal. Da kan det være lurt å ta en titt på enhetens innstillinger.

Les mer

SMS-innstillinger

Noen ganger fungerer ikke alt som det skal. Da kan det være lurt å ta en titt på mobilens innstillinger.

Les mer
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre medarbeidere på kundeservice.
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk drifsmeldingene våre for status.