Her finner du informasjon om ting som er kjekt å vite når man er ny.
Fritt-abonnement:
Når du bestiller Fritt-abonnement her på våre nettsider, kan du velge å få det i posten eller hente SIM-kort i butikk. Får du det i posten vil SIM-kortet aktiveres 6 virkedager etter det er sendt, og du vil få beskjed på SMS når du skal bytte SIM-kort.
Henter du SIM-kort i butikk får du raskt tilgang og mer fleksibilitet rundt når du vil aktivere det. Du kan hente det når du vil hos Narvesen, 7-Eleven eller YX/7-Eleven. Du aktiverer kortet enkelt på Mine Sider etter henting, og deretter tar det 1-2 virkedager før nummeret ditt er overført til Talkmore.
Talkmore Familie:
Når du bestiller Talkmore Familie-abonnement her på våre nettsider, vil du få SIM-kort til sendt i posten. SIM-kortene vil da aktiveres 6 virkedager etter det er sendt, og dere vil få beskjed på SMS når dere skal bytte SIM-kort.
Trippel-SIM: SIM-kortet er et Trippel-SIM som kan tilpasses alle mobiltelefoner.
Når du henter SIM-kort i butikk må du følge disse fire stegene før du kan ta SIM-kortet i bruk:
Når du bestiller abonnement får du i steg 4 av bestillingsløpet valget mellom å hente SIM-kort selv eller å få det tilsendt i posten. Merk at om du bestiller abonnement med et helt nytt nummer, må SIM-kort sendes i posten. Om det sendes i posten, blir det tilsendt din folkeregistrerte adresse.
OBS! Pass på at adressen din er oppdatert før du bestiller SIM-kort hjem.
Når du har fullført bestillingen får du en hentekvittering på e-post og SMS.
Vis hentekvitteringen og legitimasjon på nærmeste Narvesen, 7-eleven eller YX/7-eleven for å hente ut ditt nye SIM-kort. Hentekvitteringen er gyldig i 30 dager.
Når du har hentet SIM-kortet ditt i butikken, kan du selv velge når du ønsker å aktivere det på Mine Sider. Du aktiverer det enkelt ved å gjøre følgende:
Etter at SIM-kortet er aktivert (steg 3) tar det 1-2 virkedager før nummeret ditt overføres til oss og SIM-kortet kan tas i bruk – du mottar en SMS med nøyaktig overføringstidspunkt. På oppgitt tidspunkt kan du bytte ut ditt gamle SIM-kort med SIM-kortet fra Talkmore.
SIM-i-butikk gjelder ikke:
Øvrige vilkår:
På de fleste mobiler blir alle kontakter lagret på selve telefonen når du oppretter en ny kontakt, men på litt eldre telefoner eller i noen tilfeller blir de lagret på SIM-kortet i stedet. Noe som fører til man mister alle eller noen av kontaktene sine ved bytte av SIM-kort.
Under her følger en enkel veiledning for hvordan du kan lagre alle dine kontakter på telefonen.
iPhone
Gå til Innstillinger ➜ Kontakter ➜ Importer SIM-kontakter
Android
Gå til Kontakter ➜ Trykk på Meny-knappen ➜ Administrer kontakter ➜ Importer eller eksporter kontakter ➜ Velg så «Importer», hvor du vil Importere fra og hvor du vil Importere til
Windows
Gå til Kontakter ➜ Trykk på Meny-knappen ➜ Innstillinger ➜ Importer fra SIM-kort ➜ Velg hvor du vil Importere kontaktene til ➜ Huk av alle bokser nedover og trykk «Importer».
Merk: Fremgangsmåten kan variere for ulike modeller. Dersom fremgangsmåten ikke stemmer for din telefon anbefaler vi at du sjekker ut brukerveiledningen til din mobil.
Ja, det kan du!
Velg “Bruk mitt nummer” når du bestiller på nettsiden. Du vil motta en kode på SMS som tastes inn i bestillingsløpet. Ditt nummer vil da flyttes fra din nåværende operatør til Talkmore. Vi sier opp abonnementet ditt hos din tidligere operatør, og får SMS når du overføres. Enkelt og greit!
SIM-kort i post: Du vil motta ditt SIM-kort i posten innen 1-3 virkedager etter bestilling.
Hente SIM-kort i butikk: Du tar med hentemelding og legitimasjon og henter SIM-kort på din nærmeste Narvesen og 7 Eleven-kiosk når det passer deg.
Du vil få et Trippel-SIM som kan tilpasses alle mobiltelefoner.
NB! Hente SIM-kort i butikk gjelder kun for Fritt-abonnement. Ved bestilling av Talkmore Familie må SIM-kort sendes per post.
SIM-kort i post: Dersom du har bestilt SIM-kortet hjem til deg selv i posten, vil du automatisk overføres til oss 6 virkedager etter bestillingsdatoen. Eksakt dato og tidspunkt vil være oppgitt i brevet sammen med SIM-kortet.
Hentet i butikk: Når du har hentet SIM-kortet på Narvesen/ 7-Eleven, kan du aktivere det selv på Mine Sider når det skulle passe deg. Etter du har aktivert SIM-kortet på Mine Sider, tar det 1-2 virkedager før nummeret ditt overføres til Talkmore. Du vil motta en SMS etter aktivering med eksakt tidspunkt og dato.
Dersom du har bestilt SIM-kort i posten, vil du automatisk overføres til Talkmore seks virkedager etter du har gjennomført bestillingen. Dersom du ønsker å endre denne datoen kan du kontakte kundesenteret vårt på chat eller på telefon.
NB! Vi kan tidligst overføre nummeret ditt to virkedager fra datoen du kontakter oss.
Flytter du ditt eksisterende mobilnummer til oss, blir ditt nåværende abonnement automatisk sagt opp fra og med datoen du overføres til oss.
NB! Ikke si opp ditt eksisterende mobilnummer selv, da hindrer du nummeroverføringen.
Dersom ditt nummer eies av en annen vil du motta en SMS fra 1960.
Svar på SMS til 1960 med kodeord BEKREFT for å bekrefte at du har lov til å overføre nummeret i ditt navn.
Dersom du har hatt telefon gjennom jobben, kan det hende firmaet er oppført som eier av nummeret ditt. Send oss et eierskifteskjema slik at vi kan endre eieren fra bedrift til deg privat. Eierskifteskjema finner du her
Ditt nummer må være aktivt hos en annen operatør for at du skal kunne overføres til Talkmore. Du må ta kontakt med din nåværende operatør for å heve oppsigelsen, før du kan bytte til Talkmore.
Står du oppført med "hemmelig nummer" hos din nåværende operatør, må du åpne dette hos nåværende operatør før du overføres til Talkmore.
Er du oppført som eier av et nummer som benyttes av en annen? Da kan du registrere navnet på brukeren på nummeret slik at riktig navn vises i appen, på Mine Sider og hos nummeropplysningen.
I Talkmore-appen og på Mine Sider kan du se alle fakturaer, administrere abonnementene dine, kjøpe datapakker og mye mer.
Som ny Talkmore kunde mottar du passord for Mine Sider og Talkmore-app i Velkomst e-post, som vi sender deg etter du har lagt inn bestilling.
Hvis du ikke har mottatt denne e-posten eller hvis du har slettet den ved et uhell kan du bare trykke på denne linken, og så gå til «Ny bruker på Mine Sider?».
Fakturaen blir sendt ut den 1. eller 2. i måneden og forfallsdatoen er 14 dager etter utsendelse. Unngå fakturagebyr ved å velge e-post-faktura på Mine Sider, eller opprette eFaktura eller AvtaleGiro i nettbanken din.
Første faktura inneholder mer enn én månedspris. Det er fordi du betaler månedsprisen for abonnementet på forskudd. Første faktura inkluderer dagene du er kunde den første måneden, i tillegg til månedsprisen for måneden du får fakturaen. På neste faktura vil det selvsagt kun være en månedspris av gangen, i tillegg til eventuelle kostnader knyttet til spesialnummer, ekstra datapakker og annet forbruk.
En faktura gjelder for hver hele kalendermåned. Abonnementet ditt fornyes den første hver måned uavhengig av oppstartsdato. Du faktureres for inneværende månedspris på hver faktura. Dette betyr at du betaler månedsprisen for mai på mai-faktura.
Månedsprisen er den faste prisen du betaler for abonnementet ditt i måneden.
Eksempel: Fritt 5 GB til 299,- pr måned. I alle våre abonnement får du fri bruk av SMS, MMS og taletid i Norge og til Norden, samt datamengden som er inkludert i ditt abonnement. SMS, MMS og tale fra Norge og til andre land koster penger (se priser her), men befinner du deg i et EU/EØS land kan du benytte abonnementet som om du er i Norge. og bruke dine inkluderte data og fritt ringe/sende SMS til Norge eller andre land i EU/EØS.
Har du forbruk utover det inkluderte vil dette faktureres på din neste faktura. Forbruk kan være samtaler til spesial- eller servicenummer, eller om du har kjøpt ekstra datapakker eller andre innholdstjenester. For eksempel vil samtaler til servicenummer i mai faktureres på din juni faktura.
Eksempel på første faktura:
Ny kunde 15. mai vil motta sin første faktura 1. Juni med forfallsdato 15. Juni.
På denne fakturaen vil abonnementet faktureres for halve mai, og hele juni måned.
Fritt 5 GB 15.05.19 - 31.05.19
Fritt 5 GB 01.06.19 - 30.06.19
Datakontroll reduserer hastigheten på ditt abonnement når du har brukt opp din inkluderte data. Da slipper du å bekymre deg for at datakostnadene blir høyere enn de skal.
Som ny kunde hos oss i Talkmore, vil du ha Datakontroll automatisk aktivert på ditt abonnement. Da slipper du å ha dataforbruk utover det som allerede er inkludert i ditt abonnement og å bli fakturert ekstra på din neste faktura. Du kan fortsatt kjøpe ekstra datapakker om du skulle ha behov for det. Ekstra datapakker kan du aktivere både på Mine Sider og i appen.
Har du allerede vært kunde hos oss en stund (før 27.november 2019) vil ikke Datakontroll være automatisk aktivert på ditt abonnement. For å unngå bruk utover inkludert datamengde, kan du enkelt aktivere Datakontroll på Mine Sider under fanen "tjenester" i menyen til venstre, eller i appen under "Mer" og "Tjenester". Tjenesten er selvsagt gratis, og du kan fortsatt kjøpe ekstra datapakker om du skulle ha behov for det. Ekstra datapakker kan du aktivere både på Mine Sider og i appen.
Tips! Dersom du ofte går tom for data og må kjøpe ekstra datapakker, vil det heller lønne seg å oppgradere til et abonnement med mer data inkludert. Abonnement endrer du også enkelt på Mine Sider og i Talkmore-appen.
Full Kontroll er en kostnadsfri tjeneste som hindrer deg i å bruke mer enn det som er inkludert i abonnementet ditt. Eksempler på dette er:
Full Kontroll er perfekt for deg som ønsker forutsigbarhet og ingen overraskelser på mobilregningen. Du kan aktivere Full Kontroll når du vil på Mine Sider eller i Talkmore-appen.
Les mer om Full Kontroll her.
Flytter du ditt eksisterende mobilnummer til oss, blir ditt nåværende abonnement automatisk sagt opp fra og med datoen du aktiveres hos oss.
NB! Ikke si opp ditt eksisterende mobilnummer selv, da hindrer du nummeroverføringen.
Med BankID på mobil kan du enkelt logge inn i nettbanken på din telefon, uten kodebrikke og betale dine regninger. Det er helt gratis. Hos oss er etablering og bruk av BankID gratis, og alle våre SIM-kort støtter denne tjenesten.
Hvordan aktiverer jeg BankID?
BankID må aktiveres i nettbanken din. Merk at banken din må støtte tjenesten for å kunne bruke BankID.
Tvilling-SIM
Dersom du har Tvilling-SIM er det viktig å merke seg at BankID på
mobil kun fungerer på hoved-SIM-kortet.
Hvorfor virker ikke min BankID?
BankID følger SIM-kort ditt. Når du bytter operatør og får nytt SIM-kort, må tjenesten BankID opprettes på nytt i nettbanken din.
BankID må også aktiveres på nytt dersom du bestiller et erstatnings-SIM, eller endrer eier.
Som ny Talkmore-kunde med Fritt-abonnement får du 10 GB ekstra data du kan bruke når du vil. Velkomstgaven varer 12 måneder, og kan brukes i Norge og EU/EØS.
Du kan ringe og sende SMS/MMS så mye du vil! Husk at egne priser gjelder fra Norge og til utlandet. Se priser her.
Med Data Rollover får du den ubrukte dataen 'rullet over' til neste måned. Har du data til overs av din inkluderte mengde en måned, vil denne overføres automatisk ved månedsskiftet. I Talkmore-appen og på Mine Sider kan du følge med på hvor mye data du har til enhver tid.
BankID på Mobil er helt gratis å benytte med ditt Talkmore-SIM-kort.
Merk: Tjenesten må opprettes i din egen nettbank.
Les mer om BankID på mobil her
Talkmores eget fordelsprogram der du sparer 5% av din månedspris i Morepoints, som du kan bruke på ekstra data. Du kan enkelt melde deg inn i Enjoymore i appen, og det er helt gratis å være med!
Med et Fritt-abonnement i Talkmore kan du ringe og sende melding kostnadsfritt fra Norge til Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og Færøyene.
Som ny Talkmore-kunde med Talkmore Familie-abonnement får eier av familieabonnementet 10 GB. Velkomstgaven varer i 12 måneder, og sikrer at dere i en periode for ekstra god utnyttelse av familieabonnementet. Velkomstgaven kan brukes i Norge og EU/EØS.
Du kan ringe og sende SMS/MMS så mye du vil! Husk at egne priser gjelder fra Norge og til utlandet. Se priser her.
Alle brukere i Talkmore Familie får Data Rollover på sin ubrukte tildelte data, hver eneste måned! Har du data til overs av din tildelte mengde en måned, vil denne overføres automatisk ved månedsskiftet. I Talkmore-appen og på Mine Sider kan du følge med på hvor mye data du har til enhver tid.
Eier kan dele data fra familieabonnementet til alle brukerne som er en del av Talkmore Familie. Det er ingen begrensninger på hvor ofte man kan dele data, og man kan dele den akkurat slik man vil!
I Talkmore Familie kan dere slå på funksjonen Barnemodus. Det er en sammensetning av to tilleggstjenester som dere finner hos oss fra før; Full Kontroll og Nettvern. Barnemodus hindrer at barna kan bruke utover det som er inkludert i abonnementet og at de ikke kan gå inn på nettsider som f.eks har virus.
BankID på Mobil er helt gratis å benytte med ditt Talkmore-SIM-kort.
Merk: Tjenesten må opprettes i din egen nettbank.
Les mer om BankID på mobil her
Talkmores eget fordelsprogram der du sparer 5% av din månedspris i Morepoints, som du kan bruke på ekstra data. Du kan enkelt melde deg inn i Enjoymore i appen, og det er helt gratis å være med!
Med et Talkmore Familie-abonnement kan du ringe og sende melding kostnadsfritt fra Norge til Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og Færøyene.
Som Talkmore-kunde får du full Telenor-dekning med 4G både når du ringer og surfer, og du har i tillegg fri hastighet! Dette innebærer at du får den raskeste hastigheten Telenor tilbyr - helt kostnadsfritt! Telenor sitt nett er kåret til verdens raskeste, med teoretisk hastighet opptil 300 Mbit/s, forventet opptil 100 Mbit/s.