Med Autopåfyll er du sikret å alltid ha penger på ringesaldoen, samtidig som du har kontroll på forbruket ditt.
Autopåfyll fungerer slik at du automatisk fyller på en "ringesaldo" med et beløp mellom 200,- (minstebeløp) og 900,- (maksbeløp). Når ringesaldoen din er mindre enn 50 kr, fylles det beløp du har valgt automatisk på. Denne saldoen står disponibel til å dekke eventuelle utgifter utover det som er inkludert i ditt abonnement. Eksempler på utgifter utover det som allerede er inkludert i ditt abonnement kan være bruk i utlandet (utover EU/EØS), innholdstjenester og samtaler til spesialnummer.
Med Autopåfyll vil du alltid motta kvittering på SMS når det er gjort trekk fra ditt bankkort (VISA eller Mastercard) til din saldo.
Har du Talkmore Kontantkort kan du selv velge om du vil benytte deg av Autopåfyll. Dersom du velger dette vil ringesaldoen automatisk fylles opp det det beløpet du velger. Altså når ringesaldo er under 50 kroner vil Autopåfyll automatisk trekke penger fra det registrerte betalingskortet. Med kontantkort betaler du for det du bruker. Se priser her.
Tjenesten aktiveres på Mine Sider:
Første trekk: Det første trekket utføres når du registrerer ditt betalingskort, og din saldo fylles opp til det valgte beløpet ( fra kr 200 til kr 900).
Saldo: Dersom saldoen din går under 50 kroner vil Autopåfyll automatisk trekke penger fra kontoen din, og fylle opp ringesaldoen til det beløpet du valgte ved aktivering.
Faste avgifter: Har du et abonnement eller en tjeneste med fast månedspris vil dette bli fakturert forskuddsvis. Den faste avgiften trekkes fra saldoen din tre dager før månedsstart, og ringesaldoen fylles opp til det beløpet du valgte ved aktivering.
Se for deg at du har et abonnement som koster 199 kroner pr. måned og du har valgt å autopåfylle 300 kroner. Da vil Autopåfyll fungere slik:
Vi vil forsøke å trekke ditt betalingskort tre ganger før tjenesten stopper.
Dersom et trekk feiler vil du motta en varsel på SMS, og vi vil forsøke på nytt påløpende dag. Dersom trekket ikke kan utføres på tredje forsøk er vilkårene for Autopåfyll brutt og tjenesten deaktiveres. Er din saldo i minus på dette tidspunktet vil SIM-kortet sperres.
Feilet betaling kan skyldes at det ikke er dekning på konto, at kortet er utgått eller at vi ikke får kontakt med banken.
Merk: Dersom autopåfyll ikke gjenopprettes før kl 18:00 den siste dagen i måneden, vil ditt abonnement endres til Talkmore-Forhåndsbetalt fra og med den første dagen neste måned.
Du gjenoppretter Autopåfyll på samme måte som da du først aktiverte den, på Mine Sider.
Merk: Gjenoppretter du Autopåfyll etter ny måned har startet, har du allerede blitt endret til Talkmore-Forhåndsbetalt. Du må da selv endre tilbake til ønsket abonnement.