Brukerveiledning for Mobilsvar

Mobilsvar er en gratistjeneste som er inkludert i alle bedriftsabonnement fra Talkmore Bedrift. Tjenesten gjør det mulig for innringer å legge igjen beskjed og/eller nummer dersom du ikke har mulighet til å besvare anropet

Nummeret til MobilSvar er (+47) 915 09 001

Hvordan slår jeg av/på MobilSvar?
For å slå av mobilsvar: Tast ##002# og trykk ring/send

For å slå på mobilsvar: Tast **61*91509001# og trykk ring/send


Hvordan endre tiden det tar før samtalen blir koblet til MobilSvar?
For å endre tiden det tar før samtalen blir koblet til mobilsvar: Tast **61*91509001**tid i sekunder(maks 30)#, trykk på ring/send

Velg mellom 5, 10, 15, 20, 25 og 30 sekunders ringetid

MERK: Har du Talkmore Bedriftsnett, må innstillingene ovenfor gjøres via Bedriftsnettappen på mobil eller bedriftsnett.talkmore.no.


Hvordan endre velkomstmeldingen på telefonen?
Det er en god idé å gi dine kunder og forbindelser en trivelig og informativ melding. Dersom du ønsker å endre din personlige velkomsthilsen, ringer du (+47) 915 09 001 og følger instruksjonene som blir gitt.


MobilSvar i utlandet
Fra din egen mobiltelefon, ring +47 915 09 001 for å få direkte tilgang til dine beskjeder. Dersom du blir spurt om en mobilsvar-kode og du ikke har denne, send en SMS til 1999 med kodeord MS. Dersom du hører din egen velkomsthilsen kan du avbryte denne gjennom å trykke *, da får du mulighet å legge inn din mobilsvar-kode.

Når du befinner deg i utlandet blir du fakturert vanlig samtaletakst hvis du hører på en melding som er lagt igjen på din MobilSvar.


Hvordan finner jeg min MobilSvarkode og hvordan endrer jeg denne?
Send en SMS til 1999 med kodeord «MS». Da får du tilsendt din MobilSvarkode.


Hvordan får jeg tilgang til min MobilSvar fra en annen mobil?
Dersom du ønsker tilgang til din mobilsvar fra en annen mobil enn din egen gjør du følgende:

Tast +47 og ditt mobilnummer. Det vil ringe som vanlig på ditt nummer
Når du hører din egen velkomsthilsen, avbryt denne med å taste *
Du blir bedt om å taste inn din mobilsvar-kode. Gjør dette og trykk deretter #. Du får nå tilgang til å høre dine beskjeder

Visual Voicemail
Visual Voicemail er en visuell fremstilling av Mobilsvar og gir brukeren en innboks rett i smarttelefonen sin. En telefon med Visual Voicemail har en applikasjon for å sortere, pause, spole og se gjennom meldingene på en rask og effektiv måte. Visual voicemail er i dag kun tilgjengelig for iPhone-brukere (4S eller nyere), men vil på sikt også bli tilgjengelig for Android-brukere.

Visual voicemail er helt kostnadsfritt, og dere kan bestille det for så mange numre dere vil, så lenge telefonene er kompatible.

Slik fungerer Visual Voicemail:

Når noen har lagt igjen en beskjed på din Mobilsvar, får du en notifikasjon om det på telefonikonet på din iPhone.
Trykk på grønt telefonikon
Visual Voicemail finner du under «Telefonsvarer» i menyen nederst
Her finner du meldingene dine listet opp. Ved å trykke på hver enkelt melding kan du høre på meldingen, ringe tilbake eller slette meldingen.
For kunder med tvillingkort vil visual voicemail kun være tilknyttet det primære SIM-kortet. På iPhoner med tvillingkort vil man oppleve redusert eller ingen funksjonalitet på mobilsvartjenesten.

Hvor finner jeg lagrede beskjeder og hvor lenge ligger de lagret?
Har du aktivert Visual Voicemail, så vil du finne dine beskjeder :

Trykk på grønt telefonikon
Visual Voicemail finner du under «Telefonsvarer» i menyen nederst
Her finner du meldingene dine listet opp. Ved å trykke på hver enkelt melding kan du høre på meldingen, ringe tilbake eller slette meldingen.
Har du ikke aktivert Visual Voicemail, må du ringe inn til (+47) 915 09 001 og følge brukerveiledning for å høre dine beskjeder. Nye beskjeder ligger lagret i 7 døgn, leste og lagrede meldinger ligger i 4 døgn før de blir slettet for både Visual Voicemail og uten Visual Voicemail.

Nye beskjeder ligger lagret i listen i 7 døgn, leste og lagrede meldinger ligger i 4 døgn før de blir slettet

Ta kontakt med Talkmore Bedrift kundeservice med informasjon om hvilke numre dere ønsker tjenesten aktivert for, slik at vi kan aktivere tjenesten.

Fant du det du lette etter?

Mobilsvar

Sørg for at du mottar viktige beskjeder.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre kundekonsulenter.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk driftsmeldingene våre for status.