Har du mottatt en SMS med forbruksrapport? Her finner du informasjon som kan hjelpe deg å forstå hva de ulike beløpene gjelder.
Fakturakontroll settes opp av administratoren i din bedrift. Brukere får tildelt en beløpsgrense som bedriften dekker, eller bedriften kan velge å dekke alt eller ingenting.
Som det fremgår av SMS-en, er det tre kategorier for forbruk:
Abonnementskostnad
Under denne posten gjelder prisen for selve abonnementet ditt, og eventuelt forbruk utover det inkluderte.
Dette kan gjelde:
- Prisen for abonnementet ditt
- Samtaler til utlandet
- Forbruk i utlandet utenfor Europa
Tilleggstjenester
Dette gjelder alle ekstra tjenester man kan ha i abonnementet sitt. Dette innebærer både engangskjøp og faste tjenester.
Dette kan gjelde:
-
Ekstra datapakker, datadobling og hastighetsreload
-
Datapakker for bruk i utlandet
-
Ringe til utland med ringepakke - Ekstra Utland
-
Data- og tvilling-SIM
Kjøp av varer og tjenester
Derom du har blitt belastet i kategorien "Kjøp av varer og tjenester", betyr dette at du har valgt å gjennomføre et kjøp med betaling via mobilfakturaen, eller ringt til et servicenummer.
Dette kan gjelde:
-
Abonnement på aviser, lydbøker, eller strømmetjeneste
-
Parkering
-
TV-avstemming
-
Donasjon til veldedig organisasjon
-
Samtaler til nummeropplysning
-
Samtaler til spesialnummer, 820/829- nummer
Det er fort gjort å glemme at man har gjennomført et kjøp med mobilen. Hvis det fortsatt er uklart hva kjøpet av varer og tjenester gjelder, kan dette sjekkes på Min Side hos Strex.no. Her kan man se kjøp, beløp, samt kontaktinformasjon for leverandøren av kjøpet. Merk at vi ikke kan vise de ansattes spesifiserte forbruk på fakturaen grunnet personvern.