Bestille, hente og aktivere SIM-kort

Bestille nytt kort

Du bestiller erstatningskort eller ekstra SIM-kort på Mine Sider under fanen “SIM-kort og PIN”.

Klikk på “+Bestill nytt kort” og du får valget mellom å hente SIM-kortet i butikk, eller få det tilsendt hjem i posten. 

Ved sending pr post vil du motta SIM-kortet etter 1-3 virkedager

Ved henting i butikk kan du hente SIM-kortet samme dag, på hvilken som helst Narvesen, 7-eleven eller XY/7-eleven. 

OBS: Legg merke til adressen kortet skal sendes til. Dersom feil adresse vises i vinduet må du huske å endre dette før du bestiller. Adressen kan du endre på Mine Sider under “Profil”-fanen, ved å trykke på “endre personalia”. 

SIM-kortet kan tilpasses alle størrelser, og kan aktiveres som Hoved SIM, Tvilling-SIM eller Datakort.

Prisen for et nytt SIM-kort er kr. 99,-.

Aktivere SIM-kort 

Du aktiverer ditt SIM kort på Mine Sider under fanen SIM-kort og PIN. Her velger du om kortet skal være Tvilling-SIM, Datakort eller vanlig hoved-SIM-kort. 

  • For hoved-SIM klikker du på knappen “Aktiver SIM-kort” 
  • For å aktivere et Tvilling-SIM-kort klikker du på knappen “Aktiver Tvilling” 
  • For Datakort klikker du på knappen “Aktiver Datakort” 

Etter du har valgt type SIM og klikket på ”Aktiver” får du opp et felt hvor du taster inn SIM-nummeret (12-siffer) som står bak på selve SIM-kort. Fullfører aktiveringen ved klikke på “Aktiver SIM-kort” 

Etter aktivering kan det ta opptil 15 minutter før kortet er klart til bruk. Husk å skru av og på telefonen når SIM-kortet er aktivert. 

Fant du det du lette etter?

Laste ned kontakter fra SIM-kort

Her finner du informasjon om nedlastning/overføring av kontakter fra SIM-kort.

Les mer

TrippelSIM

Alle våre SIM-kort kan brytes ned i 3 størrelser, slik at det passer uansett hvilken enhet du har.

Les mer

Mistet eller stjålet SIM-kort?

Har du vært uheldig å mistet eller fått frastjålet ditt SIM-kort? Da bør du følge stegene du finner her.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre kundekonsulenter.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk driftsmeldingene våre for status.