Bestille nytt kort
Du bestiller erstatningskort eller ekstra SIM-kort på Mine Sider under fanen “SIM-kort og PIN”.
Klikk på “+Bestill nytt kort” og du får valget mellom å hente SIM-kortet i butikk, eller få det tilsendt hjem i posten.
Ved sending pr post vil du motta SIM-kortet etter 1-3 virkedager
Ved henting i butikk kan du hente SIM-kortet samme dag, på hvilken som helst Narvesen, 7-eleven eller XY/7-eleven.
OBS: Legg merke til adressen kortet skal sendes til. Dersom feil adresse vises i vinduet må du huske å endre dette før du bestiller. Adressen kan du endre på Mine Sider under “Profil”-fanen, ved å trykke på “endre personalia”.
SIM-kortet kan tilpasses alle størrelser, og kan aktiveres som Hoved SIM, Tvilling-SIM eller Datakort.
Prisen for et nytt SIM-kort er kr. 99,-.
Aktivere SIM-kort
Du aktiverer ditt SIM kort på Mine Sider under fanen SIM-kort og PIN. Her velger du om kortet skal være Tvilling-SIM, Datakort eller vanlig hoved-SIM-kort.
- For hoved-SIM klikker du på knappen “Aktiver SIM-kort”
- For å aktivere et Tvilling-SIM-kort klikker du på knappen “Aktiver Tvilling”
- For Datakort klikker du på knappen “Aktiver Datakort”
Etter du har valgt type SIM og klikket på ”Aktiver” får du opp et felt hvor du taster inn SIM-nummeret (12-siffer) som står bak på selve SIM-kort. Fullfører aktiveringen ved klikke på “Aktiver SIM-kort”
Etter aktivering kan det ta opptil 15 minutter før kortet er klart til bruk. Husk å skru av og på telefonen når SIM-kortet er aktivert.