Bestille, hente og aktivere SIM-kort

Bestille nytt kort

Du bestiller erstatningskort eller ekstra SIM-kort på Mine Sider under fanen “SIM-kort og PIN”.

Klikk på “Bestill flere” og du får valget mellom å hente SIM-kortet i butikk, få det tilsendt hjem i posten, eller aktivere et eSIM.

 

Ved sending i post vil du motta SIM-kortet etter 1-3 virkedager, mens ved henting i butikk kan du hente SIM-kortet samme dag, på hvilken som helst Narvesen, 7-eleven eller XY/7-eleven. Hvis du velger eSIM kan du aktivere dette med en gang. Les mer om aktivering av eSIM her.

 

OBS: Legg merke til adressen kortet skal sendes til. Dersom feil adresse vises i vinduet må du huske å endre dette før du bestiller. Adressen kan du endre på Mine Sider under “Profil”-fanen, ved å trykke på “endre personalia”. 

SIM-kortet kan tilpasses alle størrelser, og kan aktiveres som Hoved SIM, Tvilling-SIM eller Datakort.

Det er gratis å erstatte sitt fysiske SIM-kort med et eSIM. Prisen for et nytt fysisk SIM-kort er 99,

 

 

Aktivere SIM-kort 

Du aktiverer ditt SIM kort på Mine Sider under fanen SIM-kort og PIN. Her velger du om kortet skal være Tvilling-SIM, Datakort eller vanlig hoved-SIM-kort. 

  • For hoved-SIM klikker du på knappen “Aktiver SIM-kort” 
  • For å aktivere et Tvilling-SIM-kort klikker du på knappen “Aktiver Tvilling” 
  • For Datakort klikker du på knappen “Aktiver Datakort” 

Etter du har valgt type SIM og klikket på ”Aktiver” får du opp et felt hvor du taster inn SIM-nummeret (12-siffer) som står bak på selve SIM-kort. Fullfører aktiveringen ved klikke på “Aktiver SIM-kort” 

Etter aktivering kan det ta opptil 15 minutter før kortet er klart til bruk. Husk å skru av og på telefonen når SIM-kortet er aktivert. 

Fant du det du lette etter?

Laste ned kontakter fra SIM-kort

Her finner du informasjon om nedlastning/overføring av kontakter fra SIM-kort.

Les mer

Mistet eller stjålet SIM-kort?

Har du vært uheldig å mistet eller fått frastjålet ditt SIM-kort? Da bør du følge stegene du finner her.

Les mer

TrippelSIM

Alle våre SIM-kort kan brytes ned i 3 størrelser, slik at det passer uansett hvilken enhet du har.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre kundekonsulenter.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk driftsmeldingene våre for status.