Bestilling og aktivering av SIM-kort

Bestilling av SIM-kort

Når dere bestiller abonnement hos Talkmore Bedrift, kan dere velge hvordan dere ønsker å motta SIM-kortet:

  • Post: Sendes hjem eller til arbeidsplassen.
  • Hente i butikk: Hent SIM-kortet samme dag hos Narvesen, 7-Eleven eller YX 7-Eleven.
  • eSIM: Kan aktiveres digitalt dersom telefonen støtter det.

SIM-kort i posten til overføringen

Hvis du velger å få SIM-kortet tilsendt i posten ved nummeroverføring, settes overføringen som standard 7 dager etter utsendelse. Dette sikrer at du rekker å motta SIM-kortet i tide. Har du ikke mottatt kortet innen fristen, må du kontakte oss senest 2 timer før overføringen, slik at vi kan:

  • Utsette overføringen
  • Eller sende deg en hentekode for SIM-kort i butikk

HenteSIM til overføringen

Velger du henteSIM, får du en hentekode på SMS eller e-post. Denne koden viser du i valgfri Narvesen, 7-Eleven eller YX 7-Eleven for å få utlevert SIM-kortet.

Etter at du har hentet kortet, må du:

  1. Logge inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider
  2. Registrere SIM-kortet i bestillingen

Nummeret ditt overføres da til Talkmore to virkedager etter at kortet er registrert. Tidspunkt for overføringen finner du i bekreftelsen og i SMS du mottar. Har du behov for å flytte overføringen, kan du kontakte oss.

 

eSIM 

Har mobilen støtte for eSIM, kan du velge dette i bestillingen. eSIM fungerer som et vanlig SIM-kort, men er digitalt og ikke fysisk. eSIM blir tilgjengelig for nedlasting samme dag som nummeret overføres.
Les mer om aktivering av eSIM  her

Hvordan bestiller man nytt SIM-kort?

Dersom dere har behov for nytt SIM-kort – enten som erstatningskort eller tilleggskort (tvilling-SIM eller datakort), kan dette bestilles i Talkmore-appen eller på Mine Sider. Fremgangsmåten avhenger av om du er logget inn som ansatt eller administrator.

 

Når du er logget inn som ansatt:

  1. Gå til SIM-kort > Bestill nytt SIM-kort
  2. Velg hvor mange kort du ønsker
  3. Velg leveringsmåte:
  • Sendes hjem eller til arbeidsplass
  • Hentes i butikk
  • Aktiveres som eSIM

 

SIM-Kort som sendes i posten ankommer normalt innen 1–3 virkedager.
Hentekode mottas på SMS/e-post og brukes i valgfri butikk.

eSIM kan aktiveres umiddelbart dersom enheten støtter det.

 

Når du er logget inn som administrator:

  1. Åpne Talkmore-appen og logg inn
  2. Gå til SIM-kort i menyen
  3. Trykk på "+ Legg til nytt SIM-kort" (grønn knapp oppe til høyre)
  4. Velg om du ønsker fysisk SIM-kort eller eSIM
  5. Ved fysisk kort: velg om det skal hentes eller sendes, og trykk "Bestill SIM-kort nå"

 Merk: Som administrator får du ikke opp knappen "Bestill flere". Du må bestille ett SIM-kort av gangen per bruker.

Må jeg aktivere SIM-kortet?
  • SIM-kort sendt i posten til nummeroverføring: Aktiveres automatisk ved overføringstidspunktet.
  • HenteSIM: Må legges inn i bestillingen etter henting. Aktiveres to virkedager senere.
  • eSIM: Kan aktiveres digitalt etter overføringsdato.
Hvordan aktiverer man erstatnings- og tilleggskort?

Har du mistet mobilen, fått SIM-kortet stjålet, eller trenger du et tilleggskort som tvilling-SIM eller datakort? Da kan du enkelt aktivere et nytt SIM-kort selv i Talkmore-appen eller på Mine Sider.
Er du administrator, kan du også aktivere SIM-kort på vegne av dine ansatte.

Etter aktivering tar det vanligvis 5–10 minutter før kortet er klart til bruk.
Viktig: Sett SIM-kortet i enheten og ta en omstart – dette er nødvendig for at kortet skal fungere som det skal.

 

 Når du er logget inn som ansatt:

     

  • Gå til SIM-kort i Talkmore-appen eller på Mine Sider
  • Velg Aktiver et SIM-kort
  • Velg hvilken type kort du skal aktivere (hovedkort, tvillingkort eller datakort)
  • Skriv inn det 12-sifrede SIM-kortnummeret som står på kortet
  • Trykk "Aktiver SIM nå"

 

Når du er logget inn somadministrator:

 

  • Gå inn på den ansatte det gjelder
  • Velg SIM-kort
  • Klikk på Aktiver et SIM-kort
  • Velg ønsket type kort
  • Skriv inn det 12-sifrede SIM-kortnummeret
  • Trykk "Aktiver SIM nå"
Fant du det du lette etter?

Oppdatere personalia til bruker

Dersom du har registrert feil bruker informasjon eller vil oppdatere dette kan dette enkelt gjøres via Talkmore-appen eller Mine Sider.

Les mer

Min Bedrift, Min Side og Talkmore-appen

Talkmore-appen og Mine Sider gir deg full oversikt over ditt og dine ansattes abonnement, forbruk, tjenester og innstillinger.

Les mer

Europa inkludert

Som Talkmore Bedriftskunde har du inkludert bruk i hele Europa. Det betyr at du bruker telefonen din likt som hjemme i Norge på reise i Europa.  Det inkluderer Tyrkia, men ikke Russland.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre kundekonsulenter.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk driftsmeldingene våre for status.