Bestilling og aktivering av SIM-kort

Bestilling av SIM-kort

Når dere bestiller abonnement hos Talkmore, får dere valget om å få kortet tilsendt i posten (enten hjem privat eller til arbeidsplassen), hente SIM-kortet selv på Narvesen eller 7-Eleven, eller benytte eSIM hvis telefonen har støtte for det. 

SIM-kort i posten til overføringen

Ved SIM-kort i posten settes overføringen 7 dager etter sending, med mindre noe annet er avtalt, slik at dere rekker å få SIM-kortet tilsendt i tide. Har du ikke mottatt SIM-kortet til overføringen er det viktig at du tar kontakt med oss minimun to timer før overføringen, slik at vi enten får utsatt overføringen eller sendt deg en hentekode.

HenteSIM til overføringen

Ved henteSIM, får du en hentekode på SMS/mail, som du kan vise på en hvilken som helst Narvesen/7Eleven/YX7Eleven. Når du har hentet ut kortet ditt, må du logge inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider for å legge inn SIM-kortet du har hentet deg. Når SIM-kortet er lagt inn, vil nummeret ditt overføres til oss etter to virkedager. Dato og tidspunkt vil stå i bekreftelsen og i SMSen du får av oss i etterkant, og om du har behov for å flytte på overføringen er det bare å kontakte oss.

 

eSIM 

Derom telefonen har støtte for det, kan man velge eSIM i bestillingen. Dette er et elektronisk SIM-kort som fungerer akkurat på samme måt som et vanlig SIM-kort, bortsett fra at det ikke er et fysisk kort. eSIM vil bli tilgjengelig for nedlastning samme dagen man overføres til Talkmore. Les mer om aktivering av eSIM  her

Hvordan bestiller man nytt SIM-kort?

Om dere har behov for et nytt SIM-kort, enten som erstatningskort eller nytt tilleggskort (data, tvilling), kan det bestilles i Talkmore-appen eller på Mine Sider.

Som ansatt går du inn på SIM-kort -> Bestill nytt SIM-kort -> velger antall kort du har behov for -> velger om kortet skal sendes til arbeidsplassen, hjem eller hentes på Narvesen/7Eleven/YX7Eleven. 

Må jeg aktivere SIM-kortet?

Hvis du har valgt SIM-kort i posten til overføringen din, trenger du ikke aktivere kortet. Da blir kortet du har mottatt automatisk aktivert ved overføringstidspunktet.

Har du valgt henteSIM, må du som beskrevet ovenfor, gå inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider for å legge inn SIM-kortet i bestillingen. Da blir det kortet aktivert ved overføringen som skjer to virkedager senere.

Hvordan aktiverer man erstatnings- og tilleggskort?

Mistet eller stjålet mobil, eller rett og slett behov for et tilleggskort? Dette kan du aktivere helt selv i Talkmore-appen eller på Mine Sider, og er du administrator kan du også gjøre dette for dine ansatte. Når du har aktivert kortet tar det ca. 5-10 minutter før kortet er klart til bruk. Mens du venter kan du sette kortet i enheten og ta en omstart (viktig!).

 

Som administrator for en ansatt:

  • Går du inn på den ansatte
  • SIM-kort
  • Aktiver et SIM-kort
  • Velger type kort
  • Skriver inn det 12-sifrede SIM-kortnummeret
  • Aktiver SIM nå.


Som ansatt:

  • Går du inn på SIM-kort
  • Aktiver et SIM-kort
  • Velger type kort
  • Skriver inn det 12-sifrede SIM-kortnummeret
  • Aktiver SIM nå.

 

Fant du det du lette etter?

Oppdatere personalia til bruker

Dersom du har registrert feil bruker informasjon eller vil oppdatere dette kan dette enkelt gjøres via Talkmore-appen eller Mine Sider.

Les mer

Min Bedrift, Min Side og Talkmore-appen

Talkmore-appen og Mine Sider gir deg full oversikt over ditt og dine ansattes abonnement, forbruk, tjenester og innstillinger.

Les mer

Europa inkludert

Som Talkmore Bedriftskunde har du inkludert bruk i hele Europa. Det betyr at du bruker telefonen din likt som hjemme i Norge på reise i Europa.  Det inkluderer Tyrkia, men ikke Russland.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre kundekonsulenter.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk driftsmeldingene våre for status.