Bestille og aktivere SIM-kort
Er du allerede kunde kan du både bestille og aktivere nytt SIM-kort på Mine Sider under fanen «SIM-kort og PIN».
Ved bestilling kan du velge å få SIM-kortet tilsendt i posten eller hente det selv i butikk. Velger du å få det tilsendt er SIM-kortet aktivert på forhånd. Hvis du velger å hente det i butikk kan du selv velge når du ønsker å aktivere SIM-kortet på Mine Sider.
Velger du å få SIM-kortet i posten så sendes dette til din folkeregistrerte adresse, og vil være hos deg innen 2-3 virkedager.
Bestille og aktivere SIM-kort
Ønsker du å bli Talkmore-kunde får du nytt SIM-kort når du fullfører bestillingen.
I bestillingen kan du velge å få SIM-kortet tilsendt i posten eller hente det selv i butikk. Velger du å få det tilsendt er SIM-kortet aktivert på forhånd. Hvis du velger å hente det i butikk kan du selv velge når du ønsker å aktivere SIM-kortet på Mine Sider.
Velger du å få SIM-kortet i posten så sendes dette til din folkeregistrerte adresse, og vil være hos deg innen 2-3 virkedager. For bestilling av nye nummer sendes SIM-kort kun per post.
Det er fort mange koder å huske på. Derfor er det lurt å angi din egen PIN-kode på telefonen din slik at det blir lettere å huske.
Du kan enten endre det i innstillinger på mobiltelefonen eller ved å taste:
**04*GAMMEL PIN1*NY PIN1*GJENTA NY PIN1#
Du kan også låse opp mobilen din dersom den har blitt låst på grunn av for mange feiltastet koder. Du taster følgende:
**05*PUK1-KODE*NY PIN*Ny PIN#’
Opplever du at SIM-kortet ditt ikke fungerer? Dette kan ha ulike årsaker:
Har du hentet SIM-kortet ditt i butikken må du aktivere dette selv før du kan ta det i bruk. Dette er enkelt forklart her.
Har du fått SIM-kortet tilsendt i posten vil det være aktivt fra tidspunktet som er opplyst i velkomstbrevet.
Er det et erstatningskort, må det aktiveres på Mine Sider før det kan tas i bruk.
Får du feilmeldingen «SIM-kort mangler» eller «Ugyldig SIM-kort» så kan dette skyldes at SIM-kortet er defekt og ikke lesbart. Ta kontakt med vårt kundesenter, 915 09 915, for hjelp.
Har du mistet eller fått frastjålet din telefon, kan du ringe vårt kundesenter på (+47) 915 09 915 for å sperre ditt SIM-kort. Du kan også sperre ditt SIM-kort via Mine Sider.
Merk at månedsavgiften er løpende etter du har sperret ditt SIM-kort, ved oppsigelse av ditt mobilabonnement må du sende oss en skriftlig oppsigelse via vårt kontaktskjema.
Du vil trenge ditt personnummer for å bruke sperretjenesten. Denne tjenesten er tilgjengelig hele døgnet alle dager. Du mottar en bekreftelsekode for gjenåpning av ditt SIM-kort.
Om du mister ditt tvillingSIM eller datakort må du deaktivere tjenesten.
Obs! Vær oppmerksom på at inntil sperremelding er bekreftet, er du selv ansvarlig for eventuell misbruk av abonnementet.
Hos Talkmore har vi ingen bindingstid og ingen operatørlås.
- Ugyldig SIM-kort
- SIM-kort låst
- Sett inn riktig SIM
Hvis telefonen din er operatørlåst har du kjøpt telefonen din med bindingstid tidligere. Du må da kontakte operatøren du kjøpte telefonen hos og få operatørlåskoden.