Fungerer ikke SIM-kortet ditt?
Forsøk aller først å slå av og på telefonen din. Dette ofte løser ukjente problemer. Fungerer det fortsatt ikke kan dette være årsaken:
Er SIM-kortet aktivert?
Har du fått et nytt SIM-kort må du aktivere dette før det kan tas i bruk. Aktiver ditt SIM-kort i appen eller på Mine Sider ved å velge SIM-kort og Aktiver SIM-kort. Tast inn SIM-nummeret (12 siffer) som står på til SIM-kortet.
Ny kunde?
Etter du bestiller overføring til Talkmore, tar det normalt seks virkedager fra dagen du bestiller, til ditt SIM-kort aktiveres og kan tas i bruk. Dato og tidspunkt for aktivering står spesifisert i velkomstbrevet du mottok med SIM-kortet.
Er SIM-kortet ødelagt?
For å finne ut om ditt SIM-kort er defekt, kan du teste kortet ditt i en annen telefon.
Oppstår samme problem i en annen telefon kan det være SIM-kortet er defekt og du trenger da et nytt SIM-kort.
Manglende dekning?
Det kan være midlertidige problemer i ditt området. Se etter pågående driftsmeldinger på din adresse her .