Bestille, hente og aktivere SIM-kort

Bestille nytt kort

Du bestiller erstatningskort eller ekstra SIM-kort på Mine Sider under fanen “SIM-kort og PIN”.

Klikk på “Bestill flere” og du får valget mellom å hente SIM-kortet i butikk, få det tilsendt hjem i posten, eller aktivere et eSIM.

 

Ved sending i post vil du motta SIM-kortet etter 1-3 virkedager, mens ved henting i butikk kan du hente SIM-kortet samme dag, på hvilken som helst Narvesen, 7-eleven eller XY/7-eleven. Hvis du velger eSIM kan du aktivere dette med en gang. Les mer om aktivering av eSIM her.

 

OBS: Legg merke til adressen kortet skal sendes til. Dersom feil adresse vises i vinduet må du huske å endre dette før du bestiller. Adressen kan du endre på Mine Sider under “Profil”-fanen, ved å trykke på “endre personalia”. 

SIM-kortet kan tilpasses alle størrelser, og kan aktiveres som Hoved SIM, Tvilling-SIM eller Datakort.

Det er gratis å erstatte sitt fysiske SIM-kort med et eSIM. Prisen for et nytt fysisk SIM-kort er 99,

 

 

Aktivere SIM-kort 

Etter du har mottatt SIM-kortet ditt må dette aktiveres via Mine Sider, eller i Talkmore-appen.

Slik gjør du: 

  • Logg deg inn på Mine Sider eller i Talkmore-appen
  • Gå til SIM-kort og tjenester på hjem-siden, velg SIM-kort
  • Trykk Aktivere SIM-kort, velg hva du vil aktivere SIM-kortet som, 
  • Identifiser deg med enten Bank ID eller Vipps
  • Tast inn SIM-nummeret på 12 siffer som står på SIM-kortet og trykk Aktiver SIM nå


SIM-kortet vil nå aktiveres og være klart for bruk i løpet av 15 minutter.  Skru telefonen av og på etter aktivering av det nye SIM-kortet.

Fant du det du lette etter?

Laste ned kontakter fra SIM-kort

Her finner du informasjon om nedlastning/overføring av kontakter fra SIM-kort.

Les mer

Mistet eller stjålet SIM-kort?

Har du vært uheldig å mistet eller fått frastjålet ditt SIM-kort? Da bør du følge stegene du finner her.

Les mer

TrippelSIM

Alle våre SIM-kort kan brytes ned i 3 størrelser, slik at det passer uansett hvilken enhet du har.

Les mer
Kundeservice ikon med smilefjes og headset
Fant du ikke svaret?
Ikke noe problem! Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
chat-boble ikon
Chat med oss
Snakk direkte med en av våre kundekonsulenter.
Varslingsboboleikon med utropstegn
Driftsmeldinger
Fungerer ikke alt som det skal? Sjekk driftsmeldingene våre for status.